۱۴ نفر از ساکنان یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در خیابان پاییز که براثر وقوع آتش سوزی یکی از واحد‌های مسکونی در میان دود و آتش گرفتار شده بودند با تلاش آتش نشانان نجات پیدا کردند.

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیرازگفت: در پی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی شهروندان، آتش نشانان ایستگاه‌های ۶، ۱۷ و ۱۴، گروه امداد و نجات، خودروی بالابر و اطفایی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به خیابان پاییز، اعزام شدند.

 او گفت: استفاده از پیک نیک در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی برای طبخ غذا منجر به شعله وری پیک نیک شده بود که نبود آگاهی شهروندان و استفاده از پتوی خشک در اطفا حریق و انتقال سیلندر به راهروی ساختمان مسکونی افزایش شعله وری و گسترش آتش را به دنبال داشت.

قانع گفت: وقوع این حادثه حبس ۱۴ نفر از ساکنان این واحد مسکونی را در میان دود و آتش به دنبال داشت که نیرو‌های آتش نشانی  با تجهیزات تنفسی در قالب چند تیم عملیاتی مشغول فعالیت شده و همزمان یک تیم برای خاموش کردن شعله‌های آتش و چند تیم  نیز برای جستجو و نجات محبوسان وارد ساختمان شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: به دلیل شلوغی ساختمان گروهی از آتش نشانان نیز به تخلیه واحد‌های دیگر این ساختمان اقدام کردند.

او گفت: نیرو‌های آتش نشانی با استفاده از فن‌های فشار قوی، دود حاصله از آتش سوزی را از ساختمان خارج کردند و پس از دادن تذکرات ایمنی به مالک و مدیر ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.

برچسب ها: آتش نشانی ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار