سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت:در سال گذشته ۱۴۷ نفر از مددجویان تحت پوشش در حوزه‌های توانبخشی و اجتماعی از خدمت سربازی معاف شده اند.

حسینی گفت: در سال گذشته ۱۴۷ نفر از مددجویان تحت پوشش در حوزه‌های توانبخشی و اجتماعی از خدمت سربازی معاف شده اند.

او می گوید: با اشاره به اسناد بالادستی از جمله قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تفاهم نامه همکاری بین بهزیستی کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کردافراد واجد شرایط میتوانند از این قانون بهره‌مند گردند.

به گفته حسینی خانواده‌های افرادی که یکی از فرزندان ذکور خانواده ناتوان و معلول هستند و یک نفر (پدر و مادر) یا هر دو ان‌ها تحت پوشش بهزیستی هستند می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند؛ و یا فردیکه دارای همسر معلول هستند تا زمان سرپرستی همسر معلول خود که نیاز به مراقبت دارد میتواند از معافیت سربازی برخوردار گردد.

حسینی گفت: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار که از همسر خود جدا شده‌اندیا همسرشان فوت نموده امکان اعطای معافیت به یکی از فرزندان پسر که از مادر، حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهد وجود دارد مشروط بر این‌که حداقل یک سال از تاریخ طلاق سپری شده باشد.

او می گوید: خانواده‌هایی که شرایط اشاره شده را داشته باشند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به ادارات بهزیستی در سراسر استان مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده و نهایتاً تشکیل کمیسیون مربوطه را بکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.