امام جمعه شیراز گفت: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را که رهبری مطالبه کردند به وجود آوریم و ترویج دهیم و در این فرهنگ وظیفه فرد با جمع متفاوت است رویکرد عمومی باید به سمت تولید و اشتغال باشد، اما رویکرد فردی بر مبنای زهد و قناعت باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک این روز گفت: امروز عید کسانی است که عبادات ماه رمضان را انجام داده‌اند.

او گفت: خداوند غفور و مهربان است و اگر کوتاهی در عبادات شده تا فرصت هست باید جبران کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: امسال رهبر معظم انقلاب سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گذاشتند این عناوین برای نیازی است که در جامعه وجود دارد و علت نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب، نیاز اجتماعی است.

او گفت: ما باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را که رهبری مطالبه کردند به وجود آوریم و ترویج دهیم و در این فرهنگ وظیفه فرد با جمع متفاوت است رویکرد عمومی باید به سمت تولید و اشتغال باشد، اما رویکرد فردی بر مبنای زهد و قناعت باشد.

آیت‌الله دژکام گفت: یک اصل مربوط به وظایف دینی و اجتماعی است برای اینکه همه تلاش کنیم تا تولید افزایش یابد و سرمایه‌ها در راستای تولید هزینه شود، اما برخی سرمایه خود را در راه‌های قاچاق به کار می‌اندازند یا پولشان را به بانک گذاشته؛ این‌ها خدمتی به کشور و ملت نکردند اگر همین پول را ولو با خطر و مشکلاتش به تولید بیندازند این خدمت است.

به گفته او، تلاش کنید تولید را به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی رشد دهیم، اخلاقیاتی که به ضرر خودمان و اقتصاد مقاومتی است کنار بگذاریم و مسئولینی که نظارت می‌کنند از احتکار جلوگیری کنند، چون اگر احتکار باشد ظلم به مردم است و اقدامات دولت نیز به نتیجه نمی‌رسد.

امام جمعه شیراز گفت: حرص زدن انسان را به گناه می‌اندازد، حریص نباشید، عاقلانه فکر کنید، باید دانش پشتیبان اقدام باشد همانگونه که رهبری فرمودند اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

او گفت: قناعت یک صفت خوب است، اما از این صفت خوب کم گفته می‌شود، باید تولید افزایش پیدا کند، اما شخصا باید انسان‌های قانع باشیم، گاهی اشتباه می‌کنیم افزایش تولید منافی قناعت نیست بدون قناعت انسان احساس آرامش و راحتی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید اخلاق اقتصاد مقاومتی که همان قناعت و صبر تا رسیدن به هدف است در جامعه توسعه دهیم.

به گفته او، شعار‌های اصیل انقلاب اسلامی را باید در نسل‌های آینده تبلیغ کنیم و روز عید فطر به خودمان یادآور شویم که اگر می‌خواهیم به آرامش برسیم باید قناعت را فرهنگ کنیم.

آیت الله دژکام گفت: روی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در استان فارس باید کار ویژه انجام شود، بناست که این فرهنگ را در نقشه مهندسی فرهنگی رواج دهیم تا استان فارس در این زمینه ویژه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.