موزه‌ها و بنا‌های تاریخی قزوین میزبان گردشگران در عید فطر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از آمادگی موزه‌ها و بنا‌های تاریخی این استان برای میزبانی از گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

علیرضا خزائلی گفت: در تعطیلات عید سعید فطر و پایان هفته موزه‌های قزوین میزبان بازدیدکنندگان و گردشگران هستند و علاقمندان به بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل شامل موزه خوشنویسی چهلستون، موزه شهر قزوین، موزه سنگ‌نگاره‌های عالی‌قاپو و سایت تاریخی قلعه حسن صباح واقع در منطقه الموت می‌توانند همچون سایر ایام سال از طریق خرید اینترنتی بلیط و یا تهیه بلیط الکترونیکی از باجه‌های تعبیه‌شده در ورودی موزه‌ها بدون هیچگونه تغییر قیمت از این اماکن بازدید کنند.

در این ایام همچنین موزه مردم‌شناسی حمام قجر و موزه شاهنامه و اساطیر واقع در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدالسلطنه قزوین نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.

در این ایام بنا‌های تاریخی قزوین شامل سردر عالی‌قاپو، مجموعه سعدالسلطنه، آب‌انبار سردار بزرگ، حسینیه امینی‌ها، کلیسای کانتور و مقبره حمدالله مستوفی از ساعت ۹ الی ۱۹ میزبان گردشگران هستند و راهنمایان برای راهنمایی بازدیدکنندگان در بنا‌ها حضور مستمر دارند.

علاوه بر بنا‌های یادشده اماکن مذهبی و زیارتی استان همچون مسجد جامع عتیق، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع)، بقعه چهار انبیاء نیز پذیرای گردشگران هستند.

تأسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، واحد‌های پذیرایی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی نیز آمادگی لازم برای ارائه خدمات و میزبانی از گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر را دارند و به‌منظور نظارت دقیق بر نحوه عرضه خدمات در این مراکز بازدید‌های نظارتی بازرسان کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری ویژه تعطیلات عید سعید فطر از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا پایان تعطیلات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.