یک کارشناس ارشد صنایع غذایی با اشاره به اینکه در میان عامه مردم وزن بالای مرغ ارتباط مستقیمی با تزریق هورمون به آن دارد، این موضوع را رد کرد و گفت : تزریق هورمون به مرغ‌ها در مرغداری‌ها به دلیل قیمت بالای هورمون امکان‌پذیر نیست.

راحله کاظمی گفت : این ذهنیت در جامعه ایجاد شده است که حتماً به مرغ‌ها درمرغداری هورمون تزریق می‌شود یا اینکه هورمون در جیره غذایی مرغ‌ها اضافه می‌شود، هورمون یک پروتئین محسوب می‌شود که به راحتی در دستگاه گوارش این قابلیت را دارد که تجزیه شود.

به گفته کارشناس ارشد صنایع غذایی در نتیجه به جیره غذایی مرغ در مرغداری هورمون اضافه نمی‌شود و نکته مهم دیگر این است که قیمت هورمون به شدت بالا است و عملاً تزریق هورمون در مرغداری به دلیل قیمت بالای هورمون امکان پذیر نیست.

یک دلیل عمده برای وزن بالای مرغ‌ها در مقداری تغذیه آن‌ها است؛ جیره غذایی مرغ در مرغداری شامل کربوهیدرات، پروتئین و دانه‌های روغنی است که سبک غذایی و این نوع تغذیه نقش بسزایی در افزایش وزن مرغ درمرغداری دارد.

نوردهی مناسب در سالن پرورش می‌تواند یکی دیگر از دلایل افزایش وزن مرغ در مرغداری باشد، چون برخی از مرغ‌ها وزن بالایی دارند.

بهتر است بدانید که چراغ‌ها در سالن پرورش روشن است با این کار عملاً طول روز افزایش پیدا می‌کند و مرغ با تصور اینکه روز است مدام در حال خوردن است همین مدام خوردن مرغ می‌تواند یکی از دلایل افزایش وزن مرغ‌ها در مرغداری باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.