مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۳ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاسد ضبط و امحاء شده است.

بهلول تکلوی گفت: از ۱۴ اسفند سال گذشته همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان اردبیل ۱۳ هزارو ۷۹۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی، تاریخ منقضی و آلوده ضبط و امحاء شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در بازدید فرماندار اردبیل از روند اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان گفت: در طول اجرای این طرح نظارتی ۶ هزارو ۷۷۴ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و استحصال نظیر کشتارگاهها، مراکز و کارگاه‌های بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های پروتئینی، قصابیها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، رستوران ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت‌ها و انجام شده است.

تکلوی در این مدت تقریبی دو ماهه اجرای طرح نظارتی ۲۳ مورد نمونه برداری انجام و جهت آزمایشات تکمیلی و تایید تشخیص قطعی آلودگی به آزمایشگاه مرکزی اداره کل ارجاع شده است.

او می‌گوید: در این مدت ۱۲۰ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده که منجر به پلمب ۱۷ مرکز عرضه شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در طول سال به صورت مستمر اجرا می‌شود و در ایام ویژه و خاصی نظیر عید نوروز، ماه رمضان، ایام محرم و عید قربان به جهت افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده‌های خام دامی با ساماندهی اکیپ‌ها تشدید می‌شود بر اهتمام دامپزشکی در تضمین سلامت مواد غذایی و بهداشت عمومی جامعه تاکید کرد.

تکلوی گزارش کاملی از روند اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ارائه کرد و گفت: این طرح از ۱۴ اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور با تجهیز و ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار در استان اردبیل شروع شده و تا آخر عید فطر ادامه می‌یابد.

سید محمد اعتماد، فرماندار اردبیل در این بازدید از تلاش بی وقفه دامپزشکی در رصد و پایش فرآورده‌های خام دامی تشکر و بر لزوم تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

او همچنین با حضور در ستاد مرکزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان با مدیر کل دامپزشکی استان دیدار و گفتگو کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.