شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری بر بزرگداشت یاد و نام این شهید والامقام تأکید کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت سالگرد شهادت استاد علامه مرتضی مطهری با تأکید بر بزرگداشت یاد و نام این شهید والامقام و حفظ آثار فاخر و گرانقدرش بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

دوازدهم اردیبهشت در حافظه تاریخی ملت مسلمان، مبارز و شهیدپرور ایران اسلامی یادآور شهادت مظلومانه استاد بی‌بدیل معارف اسلامی دانشمند فرزانه علامه مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز معلم» نامگذاری شده است.

این شهید والامقام پرورش‌یافته معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمت الله علیه) بود که نقش محوری و اثرگذاری در تبیین آرمان والای انقلاب اسلامی و به‌ثمر رسیدن و پیروزی آن داشت.

شهید استاد مطهری یکی از متفکران، روشنفکران و عارفان بزرگ و برجسته تاریخ معاصر ایران است که با نگارش و انتشار آثار فاخر و گرانبهای خویش در حوزه‌های اسلام‌شناسی، فلسفه، عرفان، اخلاق و ... چراغی پرفروغ فراروی دیدگان حق‌طلبان و حقیقت‌جویان جهان افروخت و یکی از پایه‌گذاران احیای تمدن اسلامی بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم روزه‌دار، خداجو و همیشه در صحنه استان، یاد و خاطره دانشمند فرزانه استاد اندیشه و خرد شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید ایران اسلامی را گرامی داشته؛ فرا رسیدن روز معلم را به عموم معلمان و فرهنگیانی که علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی همچنان پرقدرت و با روحیه به مجاهدت در سنگر تعلیم و تربیت ادامه می‌دهند تبریک عرض می‌کند.

بار دیگر تأکید می‌شود تعالی انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی تمدن اسلامی در گرو ترویج تفکر بسیجی و رویکرد جهادی در عرصه تعلیم و تربیت و پرورش نسل جوان پویای انقلابی، گوش به فرمان، ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دلسوز نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.