همزمان در سالروز شهادت شهید مطهری، آیین بزرگداشت این علامه و معلم شهید با عنوان بینش مطهر در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام سجاد ساغری ، مسئول موسسه بینش مطهر در گیلان گفت: همزمان با چهلمین سالروز شهادت شهید مطهری، آیین بزرگداشت این علامه و معلم شهید با عنوان بینش مطهر با حضور جمعی از بینش پژوهان در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد و  آثار، بینش و اندیشه‌های این شهید متفکر اسلام ناب محمدی به نحو شایسته معرفی شده است.

او ، از راه اندازی نمایشگاه دائمی کتاب و آثار شهید مطهری در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ کتاب، تالیفات و یادداشت‌های این شهید والامقام که با موضوعات سیره معصومین و بزرگان، اخلاق- تربیت و عرفان، اجتماعی- سیاسی، اصول عقاید، فلسفه، فقه و حقوق، تاریخ، اقتصاد و تفسیر است در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مسئول موسسه بینش مطهر در گیلان گفت: موسسه بینش مطهر از سال ۷۲ کار محتوایی و ابعاد زیر ساخت‌های علمی خود را با محوریت آثار شهید مطهری آغاز کرده و همزمان با گسترش فعالیت‌ها و دریافت مجوز از وزارت ارشاد فعالیت خود را با تبیین شایسته تفکرات شهید مطهری از سال ۹۲ بسط و گسترش داده است.

حجت الاسلام ساغری،  با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این موسسه مشغول آموزش هستند، تصریح کرد: همچنین بیش از ۳۰۰ بینش پژوه هم در این موسسه مشغول گذراندن دوره‌های آموزشی هستند تا پس از آموزش، به عنوان مدرس، تفکرات ناب اسلامی علامه شهید مطهری را به مردم به ویژه نسل جوان آموزش دهند.

همچنین در ادامه آیین بزرگداشت شهید مطهری، حجت الاسلام قاسم قاسمی ، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان اینکه شهید مطهری روشن فکری دینی را احیا کرده است، گفت: این شهید والامقم، اسلام را برای دوران گذر مطالبه نکرد، بلکه با تفکرات اسلام ناب محمدی خود به دنبال روشن فکری دینی در عرصه خفقان بوده است.

او ، با بیان اینکه معلمان و اساتید باید با بهره گیری از تفکرات این علامه شهید، نسبت به تعلیم و تربیت نسل جوان بیش از پیش بکوشند، افزود: با تفکرات ناب اسلامی است که کشورمان از توطئه‌های دشمنان مصون خواهند ماند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.