مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۲۲ روستا و ۲ شهر طی سال گذشته در این استان خبر داد.

آقای شمس‌اللهی با اشاره به گازرسانی ۲۲ روستا و ۲ شهر در استان ایلام، گفت: این تعداد روستا در ۸ شهرستان از توابع استان و شهر‌های پهله و میمه نیز در دهلران قرار دارند.

او با بیان اینکه این روستا‌ها در شهرستان‌های آبدانان، چوار، ایوان، چرداول، هلیلان، دهلران، سیروان، ملکشاهی گازدار شده اند، گفت: این روستا‌ها شامل طلور، چشمه‌شیرعلی، سرکمر، چمسارد، میوانه، هرقوش، بالادشته، گراب، بوستانه، احمدآباد، فرخ آباد، گوراب سفلی و علیا، سرابکلان، قلعه وزیر، فاطمیه، انجیر، قرجیلیگان، توت خوشادول، دول‌کبود خوشادول، نادرآباد و گراب خوشادول بوده است.

او با اشاره به اینکه شهر‌های پهله و میمه از توابع شهرستان دهلران بعنوان آخرین شهر‌های باقیمانده استان در طول سال گذشته گازدار شده اند، گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در شهر‌ها ۱۰۰ درصد و در روستا‌ها ۹۷ درصد است که تلاش می‌شود تعدادی روستای دارای قابلیت گازرسانی در سال‌جاری و آتی نیز گازدار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ شهر استان و ۵۱۴ روستای استان گازرسانی شده‌اند، گفت: از ۶۲۴ روستای استان ایلام، ۵۱۴ روستا گازدار و ۴۴ روستای دیگر در دست اجرا، ۱۴ روستا در دست مطالعه و بررسی و مابقی روستا‌ها نیز فاقد قابلیت گازرسانی هستند.

او با بیان اینکه با اجرای طرح‌های مختلف گازرسانی از چند سال گذشته تاکنون، استان ایلام از ضریب میانگین کشوری برخوردار از گاز عبور کرده است و انتظار می‌رود تا پایان سال آینده جشن پایان گازرسانی در شهر‌ها و روستا‌های این استان برگزار شود، گفت: گسترش شبکه گاز بعنوان یکی از ارکان عدالت در خدمت‌رسانی به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق کمتر توسعه یافته شهری و روستا‌ها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستائیان و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم می‌تواند موثر باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: گازرسانی در این دیار با توجه به موقعیت جغرافیایی و به لحاظ بافت زمین‌شناسی خاص و کوهستانی و سخت گذر بودن مسیر‌ها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که به همت کارکنان، یکی پس از دیگری رفع و هم‌اکنون شعله‌های آبی رنگ گاز، گرما‌بخش منازل مردم در اقصی نقاط استان است.

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.