معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویداد بین‌المللی ماه امت طبق برنامه در حال برگزاری است و موضوع لغو اجرای گروه قوالی پاکستان صحت ندارد.

یوسف اسماعیل‌زاده گفت: این رویداد از هفتم اردیبهشت  با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله اجرای سرود گروه مقاومت از لبنان و گروه قوالی از پاکستان آغاز شد.

او گفت: این برنامه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری خراسان رضوی برای مدت ۱۰ شب در حال اجراست و هیچ تغییری در نحوه اجرا و یا لغو اجرای گروه‌های سرود صورت نگرفته است.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این ویژه برنامه به عنوان یک جشن فرهنگی بین ایران و افغانستان است و هنرمندان افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی در منقبت حضرت علی (ع) برنامه‌هایی همچون سرود، قوالی و مناجات خوانی اجرا می‌کنند.

نخستین رویداد بین‌المللی "رمضان، ماه امت" تا ۱۶ اردیبهشت در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه‌مندان است.

 در این رویداد فرهنگی  گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا می کنند.

امروز در برخی گروه‌ها در فضای مجازی موضوع لغو اجرا‌های برنامه‌های گروه قوالی پاکستان منتشر شد  و در این مطالب عنوان شده است: پس از انتشار تصاویری از اجرای گروه سرود قوالی پاکستان در مشهد و نمایش ‎ساز روی صحنه بر خلاف تعهدات رسمی در قرارداد، به دلیل آنچه "حفظ حرمت حریم امام رضا (ع) " ذکر شده، ‎شهرداری مشهد بقیه اجرا‌های این گروه را لغو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.