معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز رویداد بین‌المللی ماه امت از ۷ اردیبهشت خبر داد.

یوسف اسماعیل‌زاده گفت: رویداد بین‌المللی ماه امت با حضور هنرمندان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و لبنانی در منطقه گلشهر به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۱ در سالن ورزشی مدافعان حرم در گلشهر میزبان علاقه‌مندان است.

او گفت: این رویداد ظرفیت‌های گلشهر را به مخاطبان ارائه خواهد کرد. در واقع بسیاری از شهروندان اطلاعات کمی از این منطقه دارند و هدف ما نشان دادن و معرفی کردن این ظرفیت‌ها است، شاید در بین برخی از مجاورین امام رضا (ع) این نقطه به منطقه کمتر توسعه‌یافته مشهور باشد، اما ظرفیت‌های ویژه و بالقوه‌ای مثل بیشترین جوان را دارد که ظرفیت ویژه‌ای است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این برنامه‌ها جنبه هویتی و تاریخی دارند؛ لذا باید برنامه‌های فرهنگی را در قسمت‌های مختلف فضای شهر داشته باشیم تا همه عزیزان از این برنامه‌ها استفاده کنند.

اسماعیل‌زاده گفت: در این مراسم هنرمندان افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی در منقبت حضرت علی (ع) به اجرای برنامه‌هایی همچون سرود، قوالی و مناجات خوانی می‌پردازند.

به گفته او مراسم ماه امت در ماه مبارک رمضان به‌عنوان یک جشن فرهنگی بین ایران و افغانستان، به منظور استفاده از ظرفیت مهاجران افغانستانی در منطقه گلشهر ترتیب داده شده و در حاشیه مراسم نیز نمایشگاه غذا، لباس، سنت و آداب و رسوم افغانستان برپاشده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: هدف ایجاد جهان شهر برکت و کرامت، در این رویداد تحقق می‌پذیرد و تشکیل جهان شهر این فرصت را فراهم می‌کند تا تمامی همسایه‌های ایران در سایه امام رضا (ع) یک زیست مسالمت‌آمیز در کنار هم داشته باشند و اشاعه این فرهنگ بین کشور‌های همسایه باعث می‌شود تا به بقیه جهان نیز گسترش یابد.


اسماعیل زاده گفت: رویداد بین‌المللی ماه امت باهدف گرامیداشت عید سعید فطر بین مسلمانان اجرا می‌شود که این امر در راستای وحدت مسلمانان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.