مدیر برنامه ریزی کمیته امداد استان اصفهان گفت: سه هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد اصفهان سال گذشته با ایجاد کسب و کار خودکفا و از خدمات حمایتی خارج شدند.

اکبر الله دادی گفت: مددجویان پس از ایجاد کسب و کار و درآمدزایی به خودکفایی می‌رسند و خدمات حمایتی دیگر مشمول آنان نخواهد شد و برای تحقق این مهم باید سرپرست خانواده به حد مطلوبی از درآمد متناسب با تعداد اعضای خانوار برسد و توانایی ادامه زندگی با شغل ایجاد شده را داشته باشد.

به گفته او خودکفایی به حفظ عزت نفس و کاهش دغدغه‌های معیشتی خانواده‌های آنان کمک می‌کند.

پرداخت تسهیلات بانکی و حرفه آموزی به مددجویان در خودکفایی و کاهش وابستگی به نهاد‌های حمایتی موثر است.

الله دادی می‌گویدامسال ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پرداخت به مددجویان کمیته امداد و پنج دهک پایین استان اختصاص یافته است که مسئولیت توزیع این اعتبار با کمیته امداد است که به افراد دارای توانایی و مهارت کسب و کار اختصاص می‌یابد.

افراد جز پنج دهک اول اگر تحت پوشش کمیته امداد هم نباشند با ارائه مدارک لازم مهارتی و توانایی ایجاد کسب و کار قادر به بهره مندی از این تسهیلات خواهند بود.

مدیر برنامه‌ریزی کمیته امداد استان اصفهان در خصوص حمایت از کارآفرینان نیز گفت: این دسته از افراد هم می‌توانند از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) با بکارگیری مددجویان استفاده کنند و حق بیمه آن نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

بالغ بر ۹۶ هزار و ۳۳۱ خانوار با جمعیت ۱۸۰ هزار و ۳۶۹ نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.