دارنده مدال برنز جهان معتقد است قهرمانی ایران در مسابقات کشتی آزاد آسیا با توجه به پایبندی کادر فنی به چرخه انتخابی خوشحال کننده و متفاوت بود.

مجید خدایی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد جوانان، گفت: کشتی ایران همواره در آسیا روی سکوی قهرمانی بوده و پیش از مغولستان، ۲۸ بار قهرمان شده‌ایم، اما قهرمانی این دوره از این جهت متفاوت و خوشحال کننده بود که کادر فنی به چرخه انتخابی عمل کرد و جوانانی که در مسابقات کشوری، قهرمان شده بودند را به آسیا فرستاد.

سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغلوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب ۲۰۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

خدایی با اشاره به اینکه با وجود درخشش جوانان در قهرمانی آسیا با رسیدن به هدف پشتوانه‌سازی هنوز فاصله داریم، تاکید کرد: همچنان با یک برنامه قوی که بتواند آینده کشتی را تضمین کند، فاصله داریم، اما مسابقات قهرمانی آسیا ابتدای پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی است و باید به همین سبک و سیاق ادامه بدهیم تا با شناسایی کشتی گیران مستعد، چشم انداز روشنی پیش روی کشتی باشد.

دارنده مدال برنز آسیا اعتقاد دارد المپیک بزرگترین آوردگاه ورزش جهان است و همه‌ی کشور‌ها برای کسب بهترین نتیجه با بهترین تدارک پا به این مسابقات می‌گذارند و این در حالی است که ۲ سال تا المپیک پاریس فرصت داریم و باید در سبک وزن سخت‌تر کار کنیم و کشتی گیران بیشتری را شناسایی و به آن‌ها میدان بدهیم. او می‌گوید در سنگین وزن و در اوزان بالا مانند ۸۶ کیلو، ۹۲ کیلو، ۹۷ کیلو و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی گیران بسیار خوبی داریم، اما در اوزان پایین و سبک وزن باید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار