دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تایید کرد ملت این کشور به آرمان قدس وفادار بوده و از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

قیس الخزغلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز (شنبه) در پیامی توئیتری به مناسبت روز جهانی قدس نوشت: با اراده مقاومان شجاع و اهتمام مومنان بصیر، آزادگان جهان هر سال روز جهانی قدس را زنده نگه می‌دارند تا اعلام کنند که فلسطین صاحب حقی است که نمی‌توان از آن گذشت، هرچند برخی آن را نادیده بگیرند و سازشکاران تسلیم و بی ارزش، نسبت به آن کوتاهی کنند.

او در ادامه نوشت: مشخص‌ترین ثمره زنده نگه داشتن این مناسبت، باقی ماندن مسئله حق فلسطین است. این در حالی است که خائنان و دست نشاندگان و سازشکاران تلاش دارند تا با ابزار‌های سیاسی و نظامی و فرهنگی این مناسبت را از بین ببرند. حقی که خواهان دارد از بین نمی‌رود و بزرگداشت این مناسبت باعث زنده ماندن آن می‌شود.

الخزعلی با تشکر از حضور مردم عراق گفت: حضور مردم عراق در مراسم روز قدس، گامی است در جهت مبارزه با رژیم صهیونیستی و پیامی است برای کسانی که به فکر عادی سازی و سازش هستند. ملت عراق از همه طوایف و اقوام و تشکل‌ها به قدس و آرمان فلسطین پایبند هستند و تا ظهور امام زمان عجل الله تعالی بر این عهد باقی خواهند ماند. آزادی قدس را خواهیم دید و در کنار امام زمان مبارزه خواهیم کرد و به اوامر او گوش خواهیم سپرد.

روز گذشته بغداد، پایتخت عراق و دیگر شهرهای این کشور صحنه برگزاری مراسم و همایش های مختلف به مناسبت روز جهانی قدس بود. در همین راستا دارالفتوای عراق با هماهنگی مجمع علمای تقریب (بین الادیان) در این کشور همایشی به مناسبت روز جهانی قدس برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی برگزار کرد. این مراسم با عنوان ”برائت از عادی سازی روابط“ برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار