مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هرگونه حمل، عرضه، فروش و نگهداری از محصولات جنگلی اعم از چوب و ذغال در استان ممنوع است.

آقای احمدی گفت: با تغییراتی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته، هرگونه حمل، عرصه، فروش و نگهداری از محصولات جنگلی اعم از چوب و ذغال ممنوع اعلام شده است.

افرادی که در تهیه چوب و ذغال حاصل از درختان جنگلی نقش داشته باشند متخلف محسوب می‌شوند و به ازای هر کیلوگرم چوب ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم ذغال ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی برای متخلفان در نظر گرفته شده که از سوی تعزیرات حکومتی این جریمه اعمال می‌شود.


بیشتر بخوانید


میزان کشفیات قاچاق چوب و ذغال استان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد ۵۴ درصد و از لحاظ وزنی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

در چهارمحال و بختیاری شهرستان‌های لردگان، اردل، کوهرنگ و کیار از شهرستان‌های جنگلی محسوب می‌شود.

در حال حاضر نحوه مراقبت از این جنگل‌ها با کمک نیروهای حفاظتی صورت می‌گیرد و در همین راستا یک ایستگاه بازرسی در شهرستان لردگان مستقر شده است تا با عوامل تخلف چوب و ذغال برخورد نمایند.

مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اطلاع دهند تا از سوی فرماندهی یگان حفاظت این دستگاه با متخلفان برابر مقررات، برخورد قانونی صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۴:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
منابع آبی و محیط استان چهارمحال و بختیاری را چه استانهای بیابانی شرق و غرب همچون خوزستان و اصفهان و چه استانهای دیگر همچون یزد و کرمان و قم نابود کردند و آنچه میماند هم در کارگاههای ذغال و یا آفت بلوط نابود می‌شوند.
اگر مسولان پیر بجنبند قطعا بیابانی در بختیاری پایتخت آب زاگرس و ایران بوجود خواهد آمد.
آخرین اخبار