انواع کالا‌های صادراتی به ارزش حدود ۳۴ میلیون دلار از گمرک شهرستان ملایر به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر شده است.

به گفته سرپرست گمرک شهزستان ملایر سال گذشته انواع کالا به وزن خالص حدود ۲۹ هزار تُن از این شهرستان  به کشور‌های هدف صادر شدکه  ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی  حدود ۳۴ میلیون دلار و ارزش ریالی آن حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

ناصر ترکاشوند گفت: میزان کالا‌های صادراتی از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل، هفت درصد ، و به لحاظ دلاری ۶ درصد افزایش و از نظر ریالی ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک ملایر  گفت: پارسال  انواع کالا شامل انواع کشمش تیزابی و انگوری، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، فروسیلیس، پارافین جامد، مفتول فولادی، سویا و منسوج نبافته به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر شد.

 انواع کشمش  همچنان در صدر کالا‌های صادراتی از گمرک شهرستان است و سال گذشته انواع کشمش حدود ۸۰ درصد از حجم صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داد که این محصول در جایگاه نخست صادرات استان و شهرستان است.

شهرستان ملایر پس از شهر همدان دومین شهرستان دارای نمایندگی گمرک است. مَلایر شهری تاریخی در غرب ایران است. این شهر مرکز شهرستان ملایر و در ۳۸۶ کیلومتری غرب پایتخت و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان همدان واقع شده‌است و دومین شهر بزرگ  استان همدان به‌شمار می‌آید. مهمترین محصول ملایر انگور، و کشمش مهمترین محصول صادراتی آن است.

سالانه از  حدود  ۱۱ هزار هکتار  باغ های ملایر ۲۴۰ هزار تن انگور برداشت می شود، که از این مقدار بیش از ۴۵ هزار تن  به کشمش تبدیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.