رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۱۵۶ تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور منتقل شد.

مهرالله داموغ گفت:  چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای کشور‌های آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری قابلیت تبدیل شدن به یک کریدور کلیدی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی را دارا است.

او  گفت: این حجم کالای اساسی بوسیله ۷۹ هزار و ۹۹۰ دستگاه کامیون جابجا شده است.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان  گفت:  عمده کالا‌های اساسی حمل شده شامل گندم، برنج، ذرت، جو و شکر است و با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا به ویژه کالا‌های اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.

او گفت:  خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌های انجام شده روند حمل کالای اساسی از بندر چابهار مطلوب است و این روند بدون هیچ مشکلی تداوم خواهد داشت.

 استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی، ۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۲ قرارگاه پلیس راه در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که هر کدام تعدادی از شهرستان‌های استان را زیر پوشش دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار