مدیرکل هواشناسی استان سمنان برای روز‌های شنبه تا دوشنبه بارش شدید باران و هشدار نارنجی هواشناسی اعلام کرد.

آقای مصطفوی گفت: در این مدت بارش باران، رگبار، رعد و برق و مه‌آلودگی، احتمال آبگرفتگی، سیلاب و اختلال در تردد محور‌های استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان می گوید: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، احتمال بارش تگرگ در نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی اوایل هفته آینده دور از انتظار نیست.

آقای مصطفوی گفت: درباره منطقه اثر این سامانه بارشی، تاکید کرد: بارش باران، مه‌آلودگی و وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در غالب نقاط استان سمنان با شدت بیشتر در نواحی شمالی و نیمه شرقی پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در بیشتر نقاط استان بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

اختلال در تردد در محور‌های استان سمنان به دلیل بارش باران، باد شدید، رگبار، رعد و برق و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ناشی از خسارت باد، مهمترین مخاطرات اوایل هفته آینده از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام شد.

 احتیاط در تردد محور‌های مواصلاتی استان، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت تگرگ مهمترین توصیه‌ها در این مدت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.