بررسی ها حاکی از ورود موج بارشی جدید و افزایش ناپایداری‌های همرفتی در استان مرکزی است.

مرادی کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی ها حاکی از ورود موج بارشی جدید می باشد که تا روز یکشنبه در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

مرادی افزود: طی این مدت احتمال خیزش گرد و خاک در کشور عراق و انتقال به نوار غربی کشور دور از انتظار نمی باشد که در صورت وقوع استان مرکزی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

او ادامه داد:  به دلیل افزایش ناپایداری‌های همرفتی از جمعه تا روز یکشنبه در بعضی از ساعات به ویژه در ساعات بعد از ظهر در برخی از نقاط استان مرکزی رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها به طور کلی قابل ملاحظه نخواهد بود، گفت: به دلیل ویژگی رگبار‌های بهاری امکان شدت گرفتن نقطه‌های بارش‌ها وجود دارد.

مرادی منطقه اثر این سامانه را اراک، اراک فرودگاه، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، غرق آباد، فراهان، کمیجان، محلات اعلام کرد.

او اثرات مخاطره این سامانه را شامل: احتمال آبگرفتگی معابر در صورت تشکیل سلول‌های همرفتی و لغزندگی جاده‌ها، احتمال برخورد صاعقه و در مناطق مستعد احتمال تگرگ، احتمال باد شدید موقتی دانست.

مرادی کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان مرکزی توصیه کرد:  به دلیل لغزندگی در تردد جاده‌ها احتیاط کرده و به ارتفاعات صعود نشود.

 

هشدار سطح زرد هواشناسی استان مرکزی

هشدار سطح زرد هواشناسی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.