روزنامه نگار عبری زبان خبرگزاری کان در مقاله‌ای به قدرت و حضور جبهه حماس در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در ماه رمضان امسال اذعان کرد.

گال برگر در مقاله‌ای ضمن اذعان به پیروزی مقاومت با محوریت حماس در فلسطین نوشت: هرکس مسجد الاقصی را کنترل کند، قدس را کنترل می‌کند و هرکس قدس را کنترل کند، فلسطین را کنترل می‌کند.

روزنامه نگار صهیونیست کانال عبری کان نوشت: رمضان سال ۲۰۲۲ به عنوان سالی در خاطره‌ها خواهد ماند که در آن حماس آنچه را که پیش‌تر در عملیات «نگهبان دیوارها» در مه سال گذشته میلادی به عنوان هدف مشخص کرده بود، به پایان رساند. حماس هم در غزه و هم خارج از کشور، یک کمپین تبلیغاتی کامل ایجاد کرده که بر آنچه در مسجد الاقصی و قدس می‌گذرد، متمرکز است.  قدس محور مقاومت است.

او افزود: پرچم‌های زیادی در چهار هفته گذشته در قدس برافراشته شده‌اند: به ویژه در این میان، پرچم‌های سبز حماس برجسته بوده است. اینجا و آنجا نیز پرچم‌های سیاه با نوشته‌های زرد جهاد اسلامی، پرچم‌های قرمز جبهه مردمی و پرچم‌های سیاه با نوشته‌های سفید حزب التحریر و حزب آزادی‌بخش اسلامی دیده می‌شود که هرکدام ده‌ها هزار هوادار در قدس دارند. حماس قدس را فرا گرفته است. شعار‌های جوانان فلسطینی نیز این را نشان می‌دهد. این شعار‌ها نه تنها در قلب مسجدالاقصی و گنبد طلایی بلکه در سراسر قلمرو شنیده می‌شود، در مراسم تشییع شهدای مقاومت و در تظاهرات.

گال برگر افزود: محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس پارسال به اسرائیل هشدار داد که جرأت تخلیه خانواده‌های فلسطینی را از «شیخ جراح» ندارد. حدود یک ساعت و نیم قبل از اینکه حماس موشک‌های خود را به سمت قدس شلیک کند، اسرائیل مسیر راهپیمایی روز پرچم صهیونیست ها را که برای آن روز در نظر گرفته بود، تغییر داد. این راهپیمایی در نهایت از دروازه نابلس عبور نکرد.

او اذعان کرد: امسال، راهپیمایی صهیونیست ها حتی بدون شلیک یک گلوله از سوی حماس یا هشدار مقامات مقاومت ممنوع شد. اسرائیل آنچه را که سال گذشته اتفاق افتاد به یاد آورد و راهپیمایی را به مکان دیگری منحرف کرد. حماس به طور مداوم به حملات غزه و خارج از آن ادامه داده است. این سازمان حتی بدون حضور فیزیکی در قدس  بود. او سیستم تل آویو را شکست داد.

خبرنگار شبکه صهیونیستی کان تصریح کرد: این موضوع در اذهان مردم فلسطین بسیار ساده و واضح است «حماس بدون شلیک حتی یک گلوله در ماه رمضان پیروز شد. حماس امروز می‌تواند با افتخار بگوید: قدس در دستان ماست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا با مظلومان است زنده باد حماس و ملت فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیروز چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
به یاری خدا فلسطین به آغوش اسلام باز خواهد گشت و این میسر نیست الا به ایثار و اتحاد مسلمین
به امید حق تا وعده نابودی اسرائیل کمتر از دو ده باقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرکدام ازصهیونیستها که بخواهد بیرون ازدیواربرای جنگ بیاید اعلان قتل به ترتیب الفبای فارسی به مجموعه اش وبعدبقیه اسراییلیها وامریکاییها وغرب وشرق میدهدازالعان شروع شد
آخرین اخبار