به مناسبت روز قدس، سران مقاومت و حامیان آرمان فلسطین ضمن حمایت از تمامیت فلسطین، اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

خلیل الحدیه، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «پشت سر ما یک ملت اسلامی به ریاست جمهوری اسلامی ایران است که از ما حمایت می‌کند».

الحدیه گفت: «به روح شهید قاسم سلیمانی که در راه قدس به شهادت رسید، درود می‌فرستیم. حاج قاسم! پیروزی در برابر دشمنان نتیجه آنچه شد که تو برای ما کاشتی».

موضع امام خمینی در اعلام روز قدس درست بود

این عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «ما امروز، روز قدس را جشن می‌گیریم تا به همه اطمینان دهیم قدس متعلق به ما است و اشغال آن پایان خواهد یافت. قدس نشانه وحدت امت است و به همین دلیل موضع امام خمینی در اعلام روز قدس بیش از ۴۰ سال قبل درست بود. هویت قدس اسلامی و وابسته به قرآن باقی خواهد ماند و مسجد مبارک الاقصی محل عبادت پیامبر اسلام است.»

شکست ناپذیر بودن ارتش رژیم اشغالگر افسانه‌ای بود که نابود شد

او گفت: «ما و شما در تاریخ پیروز هستیم. قدس را آزاد می‌کنیم؛ زیرا نیرو‌های مقاومت ارتش این افسانه که نیرو‌های اشغالگر شکست ناپذیر هستند را نابود کرده اند. اشغالگران صهیونیست می‌خواهند قدس را یهودی سازی کنند و ما در کنار قدس خواهیم ایستاد. برادرانی در قدس مستقر هستند که در مقابل جنایات و نقشه‌های اشغالگران ایستاده و هر روز یکی پس از دیگری آن‌ها را ناکام می‌گذارند. روحیه مقاومت مسلمانان در فلسطین هر روز اوج می‌گیرد و روحیه شهادت طلبی در روح و قلب ما رشد می‌کند.»

اراده ملت فلسطین اشغالگری را شکست خواهد داد

الحدیه گفت: «مردم فلسطین مصمم به پیروزی هستند و از فداکاری نمی‌ترسند. اراده و تصمیم ما در جهت آزادسازی فلسطین و قدس است و هیچکس نمی‌تواند سلاح‌های ما را کنترل کند و اراده‌ای داریم که می‌تواند اشغالگری را شکست دهد.»

عادی‌سازی روابط؛ نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «فلسطین شما را می‌خواند. اختلافات را کنار بگذارید و قطب‌نمای ملت را به سوی قدس بچرخانید. باید متوجه نقشه‌های اشغالگران که ما را از هم جدا و متفرق می‌کنند باشیم. با دشمنان و اشغالگران دوستی وجود ندارد. قدس تاریخ ما است و نماز در مسجدالاقصی وعده پیامبر (ص) ما است که انشاالله محقق خواهد شد.»


فرمانده الحشد الشعبی: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنیم

شیخ یوسف الارزل، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی نیز در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: «آمریکا می‌خواهد امت اسلامی را از هم بپاشد و ما عادی سازی [روابط با اسرائیل] را رد می‌کنیم».

او تاکید کرد برای بیرون راندن اشغالگران از فلسطین باید با تمام توان مقاومت کرد. 


وزیر دولت نجات ملی یمن: کالاهای صهیونیستی باید تحریم شوند

رضوان الحیمی، وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن در سفارت این کشور در دمشق گفت: «ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی قصد داشت بین مردم یمن و فلسطین جدایی ایجاد کند که در این کار شکست خورد. امروز باید به دنبال گزینه‌های دیگر نبرد با دشمن باشیم و گزینه تحریم کالاهای صهیونیستی آمریکایی را نیز فعال کنیم».

او گفت: «جمعیت مردم ما [که برای راهپیمایی آمده اند] تایید می‌کنند که دوشادوش رزمندگان مقاومت برای شکست دادن دشمن صهیونیست ایستاده اند».


عمار حکیم: برخی در تلاش برای بی‌اهمیت جلوه دادن مسئله فلسطین هستند

رهبر جریان حکمت ملی عراق به مناسبت روز جهانی قدس در پیامی گفت: «برخی در تلاشند تا مسئله فلسطین و خاک و مقدسات آن را کوچک و بی‌اهمیت جلوه دهند، اما مسئله فلسطین تنها به فلسطینیان منحصر نشده بلکه مسئله‌ای انسانی، عربی و اسلامی است.»

 عمار حکیم گفت: «قدس به عنوان سومین مکان مقدس مسلمانان بوده که مسجد الاقصی در آن جای دارد، رسول اکرم (ص) از آنجا به معراج رفت و نخستین قبله مسلمانان است و دل‌های آنان به سوی آن است و روز جهانی قدس به آزادگان جهان یادآور می‌شود تا در برابر نقشه‌های خطرناک برای سرقت آن و عادی‌سازی و بی اهمیت جلوه دادن مسئله فلسطین و مصادره حقوق ملت آن هوشیار باشند.»

رهبر جریان حکمت ملی عراق از نهاد‌های مختلف بین‌المللی و حقوق‌بشری خواست که در برابر تجاوزات غیرقانونی رژیم صهیونیتی اقدامی جدی انجام داده و نقشه‌های آنان برای سرقت زمین‌ها، باغ‌ها برای ساخت شهرک‌های صهیونیستی را متوقف کنند و به دنبال دستیابی به راه‌حلی عادلانه و گسترده برای مسئله فلسطین باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار