ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استانداری فارس آغاز به کار کرد و دکتر ایمانیه نقش طرح‌های طرح‌های ابتکاری را در «حمایت از خانواده» و افزایش ازدواج بسیار موثر دانست.

محمد هادی ایمانیه در نخستین نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای حاضرین گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری «جمعیت و خانواده» یکی از اولویت‌های کشور است.

نماینده عالی دولت در فارس از راه اندازی قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زیر مجموعه ستاد خبر داد و گفت: این قرارگاه متشکل از سازمان‌های مرتبط، مصوبات ستاد را اجرایی می‌کند.

استاندار فارس گفت: کمیته علمی برای پژوهش و ارائه پیشنهادات برای ستاد تشکیل شود، در کمیته علمی بر اساس تجربه و دانش پیشنهادات برای این ستاد آماده خواهد شد.

ایمانیه به فعالیت روزانه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره و گفت: متاسفانه سیاست‌های نادرست در زمینه فرزند آوری باعث ایجاد معضلاتی در کشور شده است که با برنامه‌های صحیح می‌توان مسیر درست را پیمود.

نمانیده عالی دولت در فارس نقش «طرح‌های ابتکاری» را در حمایت از خانواده بسیار موثر دانست و گفت: با کمک به تغییر نگاه مردم به ازدواج می‌توانیم شاهد افزایش رشد این سنت حسنه باشیم چراکه علت افزایش ازدواج را طی دو سال گذشته میتوان عدم اجبار خانواده‌ها برای برگزاری مراسم پرهزینه دانست و زوجین توانستند در این ایام با کمترین هزینه مراسم خود را برگزار کنند.

استاندار فارس گفت: می‌توان با حمایت در لوازم زندگی و امرار معاش می‌توان باعث تغییر نگاه به فرزند آوری شد و با هزینه کرد کم تر، اما بهره وری بالاتر در برنامه‌ها به تشکیل زندگی‌ها کمک کنیم.

او در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به هدف از تشکیل این قرارگاه، تاکید کرد که باید استان فارس از متوسط آمار‌های کشوری عبور کند و شاهد بهبود وضعیت کنونی باشیم.

ایمانیه دستور تشکیل کمیته اقتصادی و بودجه در کنار قرارگاه را صادر کرد تا تسهیل در تصمیم گیری‌ها و هدف گذاری مناسب شکل گیرد.

استاندار فارس به استفاده از طرح‌های ادارات برای کارکنان دستور داد تا برای کمک به نهضت حمایت از ازدواج و خانواده، از همه سازمان‌های و نهاد‌ها حتی نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های مستقر در استان برنامه‌های اجرایی اخذ شود.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین استانداری فارس، ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و علوم پزشکی شیراز زوج‌های نابارور دارای مشکل مالی به بیمارستان حضرت زینب (س) برای اخذ خدمات کم هزینه معرفی خواهند شد.

گفتنی است، ۲۱ سازمان در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عضو هستند تا با هم اندیشی و ارایه طرح‌های مناسب گامی موثر در جهت اعتلای جامعه و بهبود وضعیت کنونی بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.