استاندار فارس گفت: برای ماندن نخبگان در کشور نیازمند ایجاد تغییر در رویکرد نخبه‌پروری هستیم که متاسفانه آنگونه که مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده، به بحث بنیاد نخبگان توجه نشده است.

محمد هادی ایمانیه در بازدید از بنیاد نخبگان فارس گفت: نخبه بودن در ابتدا به معنای مسئولیت‌پذیری و فداکردن خود برای جامعه بود، اما آرام آرام به سمتی رفت که نخبگان به اولین طلبکاران جامعه تبدیل شدند.

او گفت: البته در هر چیزی استثنا وجود دارد، برخی شرط و شروط می‌گذارند که اگر فلان کار انجام شود، زمینی تخصیص داده شود و یا خانه‌ای خریداری شود می‌مانم و در غیر این صورت خداحافظی می‌کنم، این سیری است که مخصوص ایران نیست، اما دنیا کم کم به سمت رویکرد اولیه در حال بازگشت است، اما در کشور ما اینگونه نیست.

استاندار فارس گفت: باید حرکت‌های بنیاد نخبگان را چه در کشور و چه در استان به سمتی ببریم که به رویکرد اولیه بازگردد.

او گفت: نمی‌شود نهایت رسیدگی را به نخبگان داشته باشیم و زمان به بار نشستن‌شان آن‌ها را به آمریکا و اروپا تحویل دهیم، پس باید ضمن فراهم کردن فضای علمی مناسب جهت پیشرفت آنها، رویکرد را نیز عوض کنیم.

ایمانیه، بر لزوم تحقق مدیریت واحد شهری نیز تاکید کرد و گفت: شرایط استان به نحوی است که اگر شهرداری بخواهد به هر بخشی ورود کند آن بخش مدیری برای خود دارد، در حالی که باید مدیریت واحدی وجود داشته باشد.

ایمانیه گفت: آمادگی داریم تا رفع آنچه موردنیاز سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری است کمک کنیم تا پس از طرح در شورا و مصوب شدن، زمینی حداقل به مساحت ۲۵۰ متر مربع در اختیار بنیاد نخبگان استان قرار داده شود و فعالیت‌هایشان گسترش یابد.

او، به ابتکار ایجاد مجمع خیرین نخبه پرور در شیراز گفت: شیراز و فارس مبدا انجام بسیاری از اقدامات خیر همچون مجمع خیرین سلامت بوده و آن را به سراسر کشور گسترش داده است.

استاندار فارس گفت: گرچه مجمع خیرین نخبه‌پرور هنوز گسترش نیافته، اما این مجمع باید مورد حمایت قرار گیرد و مشکلات سر راه آن‌ها را برطرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار