فرماندار باشت گفت: تکمیل و بهره برداری از کارخانه بیواتانول باشت در گرو اجرای مصوبه سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد است.

نادر گرامی گفت: در سفر مهر ماه سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۵۰میلیارد تومان وام برای تکمیل کارخانه بیواتانول این شهرستان تصویب شد، اما با وجود پیگیری‌های صورت گرفته هنوز مبلغی از این اعتبار تخصیص نیافته است.

او با اشاره به اینکه این طرح هزار و ۲۰۰ تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد ابرازامیدواری کرد که با نگاه عدالت محور دولت سیزدهم به مناطق کمتر توسعه یافته اعتبارات پیش بینی شده تخصیص یابد تا زمینه بهره برداری از این کارخانه در سال ۱۴۰۲ فراهم شود.

به گفته گرامی، تکمیل کارخانه بیواتانول باشت زمینه تولید روزانه ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت سبز در روز را فراهم می‌کند.

فرماندار باشت با اشاره به اینکه ماده اصلی اولیه مورد نیاز این طرح، ذرت دامی به میزان ۱۸۰ هزار تن در سال است می گوید: بهره برداری از این طرح افزون بر صنعت نقش مهمی در افزایش بهره برداران حوزه کشاورزی دارد.

او گفت: در صورت راه اندازی این کارخانه ضمن تولید سالیانه ۶۶ میلیون لیتر بیواتانول و ۶۶ هزار تن کنجاله تخمیری تولید می شود. 

شهرستان باشت حدود پانزده هزار تم جمعیت دارد و بخش زیادی از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت ذرت اختصاص دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.