معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: هوای استان تا صبح روز دوشنبه هفته آینده ناپایدار بوده و در این مدت شرایط لازم برای بارش‌های بهاری فراهم است.

علی پناهی گفت: ناپایداری‌ها در روز شنبه آینده به صورت پراکنده و ضعیف‌تر است، اما در روز یکشنبه شدیدتر و فراگیرتر خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: باتوجه به ماهیت غافلگیرکننده بارش‌های کوتاه مدت و رگباری بهاره، امکان رخداد سیلاب‌های موقت در سطح استان وجود دارد بویژه در ساعات بعدازظهر و شب که بارش‌ها به صورت نقطه‌ای پیش بینی شده است.

او می گوید: در این مدت دمای هوا تغییرات محسوسی ندارد، اما شرایط برای شکل گیری گرد و غبار در کشور عراق و ورود آن به سطح استان وجود دارد.

به گفته پناهی در شبانه روز گذشته شهر بیجار با ۲۹ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان بود و پس از آن شهر‌های کامیاران ۱۵ میلی متر، مریوان ۱۲، سنندج هفت، بانه و سروآباد پنج، سقز چهار، دهگلان و دیواندره ۲ و قروه یک میلی متر بارندگی داشتند.

او گفت: در شبانه روز گذشته روستای قاملو قروه با دمای صفر درجه سردترین و شهر سنندج با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.