نصیری گفت: از رئیس کمیته ملی المپیک درخواست می‌کنم بابت کیک بوکسینگ یک ریال بودجه به فدراسیون انجمن ورزشی پرداخت نکند.

ناصر نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو در نشست خبری امروز گفت: ورزش کیک بوکسینگ در کشور ما سال‌هاست که مشکلات زیادی دارد و حق شرکت در مسابقات بین‌المللی مثل ورلد کیمز و کامبت را نداریم. در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۷۰ سبک شبیه کیک بوکسینگ وجود دارد که ۳ سبک فول کنتاک، لاکیک، کی وان در رینگ است و رشته‌های دیگری نداریم. در تاتامی هم کنترلی کیک بوکسینگ است.

نشست خبری انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران امروز هشتم اردیبهشت با ریاست ناصر نصیری برگزار شد و در ابتدای این نشست خبری، نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو انصراف این انجمن را از ادامه همکاری با فدراسیون انجمن‌های ورزشی را  اعلام کرد.

مشکلات کیک بوکسینگ ایران به فدراسیون جهانی صدمه می‌زند

رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو گفت: از سال ۲۰۱۶ واکو عضو کمیته بین‌المللی المپیک است، اما هنوز این ورزش المپیکی نشده است. فدراسیون جهانی ۳ ماه پیش به ما نامه داد که مشکلات کیک بوکسینگ در ایران به ما صدمه می‌زند و اگر آن را برطرف نکنید فرصت حضور در مسابقات داخل سالن و کشور‌های اسلامی را از دست خواهید داد. یک سال پیش بود که به رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در خصوص آماده‌سازی برای مسابقات کشور‌های اسلامی نامه دادیم، اما هیچ کسی به این خواسته ما توجهی نکرد.  

کیک بوکسینگ ترکیبی از رشته‌های کاراته و بوکس است. کیک بوکسینگ ورزشی رزمی است که پیشینه آن به دهه ۱۹۶۰ بر می‌گردد. به‌طور کلی هدف از تمرینات کیک بوکسینگ، دفاع از خود و به‌دست آوردن آمادگی جسمانی، همچنین استفاده به‌عنوان ورزش رزمی است.


بیشتر بخوانید


به صالحی امیری گفتم بابت کیک بوکسینگ یک ریال هم به ما بودجه ندهد

نصیری درباره حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی گفت: ما به کمیته المپیک و وزارت ورزش در خصوص حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی نامه زدیم، اما هیچ کسی به آن توجه نکرد. کمیته المپیک همیشه بودجه می‌دهد، اما بودجه آن را به فدراسیون می‌دهد و ما باید به دنبال پول باشیم. از صالحی امیری درخواست می‌کنم بابت کیک بوکسینگ یک ریال بودجه به فدراسیون انجمن ورزشی پرداخت نکند.

 پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی از ۱۸ تا ۲۷ مرداد ماه در ۲۱ رشته ورزشی به میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود. کاروان ایران در این رقابت‌ها در ۱۶ رشته شرکت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کیک بوکسینگ رشته توپی هستش حیف که ادامه ندادم
France
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا همه رشته ها میخوان از فدراسیون رزمی جدا بشن