مردم سراسر جهان با گرامیداشت قدس در یک روز مشخص به آن‌ها اعلام می‌کنند که از آن‌ها حمایت می‌کنند و آن‌ها را فراموش نمی‌کنند.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن با هم متحد شوند. نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشور‌های مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود. در همین راستا با حجت الاسلام محمدعلی حسینی به گفت‌وگو پرداختیم.

اگر مظلومیت مردم فلسطین نادیده گرفته شود، چه عواقبی در پی دارد؟

سرزمین قدس اکنون بیش از ۷۰ سال است که در اشغال قرار دارد و این موضوع باید در میان مسلمانان جهان موضوعی بسیار مهم باشد چرا که اگر مورد غفلت قرار بگیرد به راحتی این قطعه از جهان اسلام توسط اشغالگران مصادره می‌شود. امروز در جهان طرفداران بسیار زیادی برای آزادی قدس ایجاد شده و با مردم مسلمان فلسطین در غزه با مقاومت و ایستادگی و جهاد خودشان را به جهانیان ثابت کردند و این مقاومت ان شالله به زودی به آزادی قدس منتهی می‌شود.

آیا دفاع از مردم فلسطین بر ما واجب است؟

مردم فلسطین به طرز مظلومانه‌ای سالیان سال است که کودکان و زنان و مردان خود را در راه حفظ ارزش‌ها و میهنشان فدا میکنند و این زخمی است که بر جهان زده شده است. وقتی تصاویر کودکان شش ماهه فلسطینی رو در قاب رسانه میبینیم که شهید شده‌اند یعنی صهیونیست حرمله و یزید زمانه ماست و همانگونه که در زمان قیام امام حسین ع دفاع از اسلام و امام بر همه شیعیان تکلیف بود امروز نیز بر همه مسلمانان واجب است که به دفاع از مردم فلسطین بپردازند و اجازه ندهند که کودکان و مردمان مظلوم فلسطین در محاصره بماند.

دلایل اهمیت مردم فلسطین برای ما چیست؟

 طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هرجا که ندای مظلومی به گوشمان برسد باید برای دفاع از آنان به پا خیزیم و البته اینکه مردم فلسطین در فشار هستند به دلیل حمایت از ارزش‌ها و ارمان‌های انقلاب اسلامی است و همین سبب ایجاد پیوند محکمی میان مردمان دو کشور شده است. اکنون وظیفه‌ی همه ماست که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حداکثری حمایت همه جانبه‌ی خودمان را به مردمان مظلوم فلسطین برسانیم و این رو به جهانیان نشان دهیم که مسلمانان جهان بایکدیگر متحدند و در راستای ظلم ستیزی از فدا کردن جان و مال و وجودشان ترسی ندارند تا اینکه پرچم شیعه و اسلام را به دست صاحب حقیقی ایشان، حضرت حجت ارواحناه فداه برسانند.

مردم سراسر جهان با گرامیداشت قدس در یک روز مشخص به آن‌ها اعلام می‌کنند که از آن‌ها حمایت می‌کنند و آن‌ها را فراموش نمی‌کنند. در کلام رهبری مردم فلسطین با شعار و حضور مسلمانان در روز قدس، احساس قوت و قدرت می‌کنند و این احساس که ملت‌ها پشت سرشان هستند، موجب ایستادگی و مقاومت بیشتر آن‌ها می‌شود.

برچسب ها: روز قدس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.