استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به درپیش رو بودن سفر رئیس جمهور به این استان، باید تامین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد.

آقای حیدری در نشست شورای اداری شهرستان فارسان گفت: اقدامات لازم برای بهترین استفاده از سفر رییس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری انجام و تامین اعتبار برای تکمیل ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام برای این سفر در نظر گرفته شده است.

با ارائه استدلال‌های علمی به اعضای هیات دولت و پس از سفر رییس‌جمهور به استان، وضعیت بخش‌های مختلف این منطق متحول می‌شود و در سفر رییس‌جمهور به منظور رعایت عدالت در مناطق مختلف استان، برای هر شهر یک طرح اثرگذار در نظر گرفته می‌شود.

 تامین آب پایدار بخش‌های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال پایدار، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و بهبود وضعیت معیشت مردم در دستور کار قرار گرفت.

بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت اعتبارات دولتی، توان بخش خصوصی و پتانسیل بنیاد‌های ملی برای تسریع در روند توسعه استان مورد توجه قرار دارد.


بیشتر بخوانید


عقب‌افتادگی چهارمحال و بختیاری یک مساله تاریخی است و تمامی مسئولان استان برای رفع آن باید تلاش کنند.

در نشست استاندار و نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری با رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، معاونان رییس‌جمهور، وزیران، روسای بنیاد‌های ملی و سازمان‌های ملی، مسائل و مشکلات مرتبط این استان مطرح و پیگیری‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این استان انجام شد.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت، دریافت ۲۵ هزار میلیارد ریال مالیات برای این استان در نظر گرفته شده بود که با پیگیری‌هایی در سطح ملی، ۱۰ هزار میلیارد ریال آن کسر شد.

با پیگیری‌های انجام شده، ۷۰ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۰ این استان تزریق شد.

جذب تمامی اعتبارات در این استان ضروری است و هیچ‌گونه منابع اعتباری و تسهیلاتی از استان نباید برگشت بخورد.

تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند به‌صورت هفتگی در شهرستان‌ها حضور یابند و مسائل مرتبط با حوزه کاری خود را بررسی کنند.

برای تحقق اهداف شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» باید افزایش تولید، رشد بازدهی، استفاده بهینه از منابع و اشتغال‌زایی مورد توجه همگان باشد.

مسئولان دستگاه‌های اجرایی هر چه سریع‌تر تفاهم‌نامه‌های اعتبارات زیرمجموعه خود را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امضا کنند.

 فرمانداران سرکشی و بررسی میدانی مشکلات و مسائل بخش‌ها، شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان‌ها را در دستور کار قرار دهند و دستگاه‌های اجرایی استان جلسات را در ساعت‌های اداری و هنگام مراجعه مردم برگزار نکنند.

 در شرایط کنونی، رفع موانع تولید با مشارکت مردم با هدف افزایش تولید و قطع وابستگی به بیگانگان مورد توجه باشد.

 قرارگاه امام حسن (ع) طرح‌های قابل‌توجهی برای تامین آب آشامیدنی روستا‌های محروم، ساخت جاده‌های روستایی، احداث آب‌بند با هدف آبخیزداری و مسکن‌سازی در روستا‌ها برنامه دارد.

 رونق صنعت مسکن‌سازی به افزایش شغل‌های جانبی و اشتغال‌زایی منجر می‌شود.

تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از سد باباحیدر و شبکه آب‌رسانی آن به‌عنوان یکی از طرح‌های پیش‌ران شهرستان فارسان ضروری است.

 از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان دعوت و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

 رعایت عدالت در انتصابات مرتبط با قسمت‌های مختلف استان ضروری و جزو اولویت‌های مدیریت ارشد استان است.

راه‌اندازی بازارچه‌ها عرضه محصولات مرتبط با مشاغل خانگی می‌تواند در رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم تاثیرگذار باشد.

مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری پس از سفر‌های شهرستانی برای حضور در بخش‌های مختلف استان به‌عنوان یک برنامه راهبردی با هدف راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام آمادگی داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ابر طرحهای ملی و صنعتی را برای استان نشانه بگیرید به امید اینکه بام ایران در صنعت نیز بامی بلند برای ایران عزیز و سربلند شود.
آخرین اخبار