استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سال ۱۴۰۱ سال سرعت‌گیری و تکمیل طرح‌ها در استان است و شاهد تحول خوبی در استان خواهیم بود.

غلامعلی حیدری در جمع خبرنگاران، توسعه جهشی را مهمترین برنامه‌های خود در استان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و منابع دولتی، بخش خصوصی و بنیاد‌ها سه ضلع این مثلث را شکل می‌دهند که برای هریک از سه ضلع برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

در بخش دولتی، تحقق برنامه ۱۴۰۰ و افزایش سهم استان از بودجه سال ۱۴۰۱ در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و در این راستا با مسوولان ارشد کشور از جمله معاون اول رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی برگزار شد و سهم استان از اعتبارات افزایش پیدا کرد.

۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در استان است که امید می‌رود در سفر رییس جمهور به استان نیز بتوان بخشی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها که پیشران، کلیدی و مهم هستند است اعتبار مناسبی دریافت کنیم.

خروج استان از بن‌بست و توسعه راه‌های ارتباطی از دیگر برنامه‌ها است؛ جاده بروجن به لردگان به ایذه، جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به بازفت، جاده شهرکرد به بن به داران، راه ارتباطی شهرکرد به سامان به تیران به نجف‌آباد، جاده شهرکرد به فارسان به کوهرنگ و محور بازفت به مسجدسلیمان از مهمترین طرح‌های استان در حوزه راه است که در دستور کار قرار دارد.

یکی دیگر از سه ضلع توسعه جهشی استان چهارمحال و بختیاری، بهره‌گیری از ظرفیت بنیاد‌ها است که در همین راستا طی ماه‌های اخیر با تمامی روسای بنیاد‌ها نشست برگزار شده و تفاهم‌نامه‌ای برای محرومیت‌زدایی در استان بسته شده است.

فضا برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان فراهم است و می‌توان با اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تشویق سرمایه‌گذاران در جذب سرمایه‌گذاران گام‌های بلندی برداشت و در این حوزه رسانه‌ها نیز نقش مهمی برعهده دارند.


بیشتر بخوانید


حیدری تدوین اطلس رسانه‌ای استان را خواستار شد و گفت: بر اساس این اطلس علاوه‌بر اینکه تمامی رسانه‌های فعال می‌شوند و رقابت سالم بین آن‌ها شکل می‌گیرد، استراتژی و راهبرد‌ها در حوزه نیز مشخص می‌شود.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وظیفه دارد با هم‌اندیشی فعالان عرصه رسانه استان نسبت به تدوین اطلس رسانه‌ای استان اقدام کند.

در قالب اطلس رسانه‌ای، فعالان این عرصه شناسایی می‌شوند و مورد تشویق و تجلیل قرار می‌گیرد و از سوی دیگر مطالبات صنفی رسانه‌ها در قالب این اطلس پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۸:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با تلاش مسولان ارشد کشوری و استانی و تلاش نمایندگان چهارمحال و بختیاری میتواند به ابر استان صنعتی تبدیل شود همه زیرساختهای انرژی و موقعیت و نیرو در این استان فراهم برای یک جهش بزرگ و ملی است.
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۱۸:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای انتقال آب از سد بزرگ استان سد کارون چهار به دستهای استان هم برنامه ریزی خوب و شایسته ای صورت گیرد تا دشتهای استان از کم آبی آنهم از دریاچه بزرگ سد استان رهایی یابند.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۸:۳۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جاده ترانزیتی بازفت ، اندیکا به کوتاه شدن مسیر مرکز و پایتخت به بنادر جنوبغرب کشورمان را در پی دارد و سبب رهایی شمال استان هم از بن بست خواهد شد.
به امید شکوفایی و رشد جای جای سرزمینمان ایران عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۲۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با توجه به آمایش سرزمین و پدافند غیرعامل و منابع فراوان آب و انرژی و نزدیکی به بنادر جنوبغرب و مرکز کشور و پایتخت ،چهارمحال و بختیاری بهشت سرمایه گذاری است.
چهارمحال و بختیاری آماده پذیرش شهرهای صنعت در خود است اگر مسئولان و نمایندگان استانی همچون گذشته فرصت سوزی نکنند و کم کاری های دهه های قبل و سالهای قبل را با هوشمندی و تلاش جبران نمایند.