مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی از آغاز کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر به سوی مراتع سردسیر این استان همزمان با اردیبهشت ماه خبر داد.

محمد نبوی فرد گفت: در قالب این کوچ، عشایر درون کوچ خراسان رضوی از مناطق قشلاقی استان شامل پساکوه کلات، سرخس، میامی در مشهد، سبزوار، بردسکن و خواف به سمت ییلاقات استان در کوه‌های هزار مسجد، کلیدر، عمارت و ارتفاعات همان شهرستان‌ها نقل مکان می‌کنند.

او گفت: عشایر برون کوچ خراسان رضوی با تعداد ۳۵۰ خانوار نیز از مراتع قشلاقی مراوه تپه در گلستان حرکت خود را آغاز کرده و با طی مسافت ۳۷۰ کیلومتری و عبور از مسیر‌های استان خراسان شمالی، در ییلاقات خراسان رضوی از جمله کوه‌های هزارمسجد و کلیدر در ارتفاعات شهرستان قوچان، چناران و نیشابور استقرار می‌یابند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها، خشکسالی، کاهش علوفه و نیاز شدید به نهاده‌های دامی و آب شرب دام و همچنین به منظور رفاه حال عشایر در طول مسیر کوچ، تانکر‌های آبرسان نسبت به آبرسانی اقدام خواهند کرد.

نبوی فرد گفت: علاوه بر این شبکه‌های تعاونی عشایری نیز علوفه مورد نیاز، گاز مایع و دیگر مایحتاج ضروری مورد نیاز خانوار‌های عشایر را تامین خواهند کرد.

او گفت: عشایر خراسان رضوی در نیمه دوم اردیبهشت ماه در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد و به مدت سه ماه در آن مناطق حضور خواهند داشت و سپس به میان‌بند‌های استان عزیمت خواهند کردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.