مدیرکل صمت گیلان در همایش فرصت‌های اقتصادی ارمنستان گفت: گیلان یکی از استان‌های پویا در زمینه اقتصادی و مبادلات تجاری است.

تیمور پورحیدری در جمع کثیری از فعالان حوزه تولید و تجارت و دیپلمات ارشد سفارت ارمنستان، کاریک گریگوریان در این نشست اقتصادی گفت: بخش تولید و تجارت گیلان آماده توسعه مراودات تجاری با ارمنستان است و چنانچه شرایط فراهم باشد فعالین اقتصادی ما استقبال خواهند کرد.

به گفته مدیرکل صمت گیلان، وجود مرز ۳۵ کیلومتری ارمنستان با ایران بعنوان یک ظرفیت است و عزم بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان برای برقرار ارتباط موثر به پشتوانه بازرگانان و صنعتگران پرتوان استان با کشور ارمنستان بسیار جدی است.

گیلان با وجود ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تولیدی که ۱۰۰ برند آن در سطح ملی و جهانی صاحب نام هستند؛ ظرفیت عظیم و فضای مطلوبی بالاخص برای صادرات و تامین نیاز ارمنستان در حوزه‌های صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، صنایع فولادی، صنایع سلولزی، صنایع معدنی داریم.

امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است لذا استراتژی تجاری ما در حوزه تولید و تجارت بسیار شفاف است و منافع مشترک برای ما مهم است.

این نشست با استقبال جمع کثیری از فعالان اقتصادی استان در سالن نیروی انتظامی رشت با همکاری مرکز آموزش بازرگانی گیلان در راستای پیگیری و تحقق اهداف اقتصادی سفر وزیر صمت به ارمنستان در ماه اسفند سال گذشته برنامه ریزی و انجام گردید؛ و در پایان نشست پس از سخنان طرفین، جلسه پرسش و پاسخ جهت برقراری تعاملات انجام پذیرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.