معاون امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت دانش در افزایش کیفیت محصولات بر تولید دانش بنیان در گیلان تأکید کرد.

سید محمد اسحاقی در بازدید از شرکت فرآورده و ساخت قطعات خودرو در شهر صنعتی رشت، دانش را عاملی مهمی در افزایش کیفیت، خودکفایی و مشتری پسندی عنوان کرد و خواستار دانش بنیان کردن تولیدات در گیلان شد.

به گفته معاون امور اقتصادی استاندار گیلان، یکی از عوامل ارز آوری ۲ میلیون یورویی شرکت فرآورده و ساخت قطعات خودرو در رشت، دانش بنیان بودن این شرکت است و صادرات قطعات خودرو در گیلان نشان از توانایی رقابت این تولیدات با محصولات مشابه خارجی است.

تیمور پورحیدری، مدیرکل صمت گیلان هم توان فنی قطعه سازان گیلانی را تحسین کرد و گفت: با توجه به توان دانش فنی با تکنولوژی روز آمد قطعه‌سازان خودرویی و زنجیره تولید آن در گیلان؛ فرصت سرمایه‌گذاری برای تولید خودرو در گیلان مهیا است.

گیلان با وجود بیش از ۱۰ شرکت فعال و فناور در زمینه قطعات خودرو با تنوع بیش از ۱۷۳ قطعه کوچک و بزرگ انواع خودرو، بخش بزرگی از نیاز خودروسازان کشور را پوشش می‌دهد.

هم اکنون در صنعت قطعه سازی استان بیش از ۳۰۰۰ نفر مشغول بکارند و برنامه ریزی جهت تشویق این واحد‌ها برای ایجاد طرح‌های توسعه‌ای داریم که زمینه اشغال مضاعف این واحد‌ها را در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.