رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تشکیل ۵۵۱ پرونده تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی و تخریب ۲۲۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

شهریار قاسمی گفت : برخورد با چنین اقداماتی در امسال به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و اجازه نخواهیم داد متخلفان دست به ساخت و ساز‌های غیر مجاز و یا تغییر کاربری‌های غیر اصولی بزنند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پارسال براساس بازدید‌های صورت گرفته و گزارشات مردمی واصله به امور اراضی، ۹۰۹ مورد تغییرکاربری اراضی شناسایی شد که پس از بازدید‌های صورت گرفته تغییر کاربری‌ها و ساخت و ساز‌های غیر مجاز شناسایی و مطابق قانون پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سطح اراضی تخریب شده و اعاده به وضع سابق در پارسال ۶۲ هکتار بود که این امر با همکاری و همراهی دستگاه‌های قضایی و انتظامی میسر شده است.

بیشترین تغییرکاربری غیرمجاز مربوط به شهرستان کرمانشاه است، در منطقه قزانچی، سرارود و سراب نیلوفر بیشترین تغییرکاربری‌ها را داشته ایم و با توجه به حضور

سودجویان در مناطق یاد شده، بیشترین سطح آموزش، ترویج و فرهنگ سازی و بازدید‌ها جهت ممانعت از ساخت و ساز‌های غیر مجاز نیز در آن‌ها انجام شده است.

براساس قانون تبصره یک ماده یک به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و تدوام بهره وری اراضی کشاورزی، از تاریخ تصویب این قانون در سال ۱۳۷۴، هر گونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده شهر‌ها و شهرک‌ها جز در موارد ضروری ممنوع است.

شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۱ و تماس با مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان، گزارشات تغییرکاربری را به امور اراضی اطلاع دهند.

پس از دریافت گزارشات واصله، اکیپ‌های امور اراضی سازمان در اسرع وقت در اماکن گزارش شده حضور خواهند یافت و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

از کشاورزان و بهره برداران درخواست می شود جهت هرگونه تغییرکاربری به امور اراضی مراجعه و با اخذ مجوز نسبت به تغییر کاربری اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.