رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: در طرح نسخ الکترونیک احراز هویت بیمار به آن معنا وجود ندارد و فردی که کد ملی بیمه شده را بداند می‌تواند به پزشک مراجعه کند.

علیرضا مدرکیان گفت:وقتی مدیران اصرار به اجرای طرح نسخه الکترونیک در هر شرایطی داشتند امروز این مشکلات را هم شاهد خواهیم بود وفردی که کد ملی فرد بیمه شده را بداند می‌تواند به پزشک مراجعه و هزینه ویزیت را با کسر بیمه پرداخت و داروی خود را هم دریافت کند.

او گفت: برخی پزشکان قراردادی با بیمه‌ها ندارند و بیمارانشان مجبورند این هزینه را آزاد پرداخت کنند  و امروز هزینه‌های بیمه کم نشده و سوء استفاده‌هایی نیز می‌شود، ویزیت هم آزاد و از جیب مردم پرداخت می‌شود.

مدرکیان گفت: ما همه نگرانی‌ها را قبل از اجرای طرح نسخ الکترونیک مطرح  کردیم و لازمه آن این بود که بخواهند و حرف ما را بشنوند اما وقتی برای سازمان‌های بیمه‌گر و یا هر تصمیم‌گیرندگانی از  این حوزه نظر کارشناسی اهمیتی نداشت و اصرار به اجرای آن داشتند، خروجی‌اش این مشکلات می‌شود.

رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: باید تدابیر خاصی اندیشیده و زیرساخت‌های لازم هم فراهم می‌شد البته منظور از زیرساخت، سخت‌افزاری مثل رایانه و اینترنت نیست و آمادگی فرهنگی هم بخشی از این زیرساخت است.

او گفت: گیرندگان خدمت و دهندگان خدمت برای انجام طرح باید آمادگی داشتند تا به راحتی طرح را می‌پذیرفتند و اینکه طرحی به اجبار اجرایی شود اثرقابل توجهی نخواهد داشت و تنها هزینه‌ها اضافه می‌شود.

رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: اکنون برخی پزشکان نه تنها در همدان بلکه در کشور نسخه الکترونیک نمی‌نویسند و درصدی از مردم هزینه ویزیت را آزاد پرداخت می‌کنند و از طرفی سوء استفاده‌هایی می‌شود در حالی که قرار بود نسخ الکترونیک جلوی برخی سوء استفاده‌ها را بگیرد و هزینه‌ها را پایین آورد.

مدرکیان گفت: اینکه بگوییم پزشکان روزی ناچار به اجرای طرح می‌شوند باید منتظر چنین پیامد‌هایی هم بود که به جای کاهش هزینه‌ها با افزایش هزینه‌ها مواجه شویم و دیگر آن تعهد و ابزار شناسایی هم وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.