رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان ملزم به تهیه ۲ هزار کیسه پارچه‌ای برای خرید نان شهروندان شدند.

رضا جاوید،رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت: صنایع، شرکت‌های بزرگ و دستگاههای اجرایی این شهرستان در راستای اجرای گام دوم شعار «نه به پلاستیک» ملزم به تهیه ۲هزار عدد کیسه‌ پارچه‌ای زیپ‌دار ویژه خرید نان برای شهروندان شدند.

به گفته او از آنجا که در خرمشهر مصرف پلاستیک به شیوه بی رویه ای افزایش یافته ،تنها راه کنترل و کاهش پسماند پلاستیکی در محیط، آموزش و آگاه‌سازی مردم از ضرر و زیان استفاده از پلاستیک است و شهرداری نیز باید در مسیر تفکیک پسماند گام بردارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهرگفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز با هدف گذر از مشکلات زیست محیطی در این شهرستان واحدهای صنعتی بزرگ خرمشهر در هر فصل ملزم به کاشت نهال در سطح شهر شدند.

این مسئول فرهنگ‌سازی و آموزش دانش‌آموزان در مدارس را از دیگر اقدامات در راستای کمک به حفظ محیط زیست بیان کرد و گفت: تلاش می‌شود در طول سال تحصیلی کارگاه آموزش زیست محیطی و مسابقاتی با موضوع زمین پاک برای دانش آموزان برگزار ‌شود.

شعار امسال روز جهانی زمین «در سیاره زمین سرمایه گذاری کنید» است که در کشور ما «سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک» نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.