وزیرخارجه آمریکا با انتقاد از خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران، مدعی شد زمان گریز هسته‌ای ایران از یک سال به چند هفته رسیده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در سخنرانی خود در کمیته روابط خارجی سنا با ادعای آنکه زمان گریز هسته‌ای ایران از یک سال به چند هفته رسیده است، از تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العربیه، بلینکن با بیان آنکه ما همچنان معتقدیم که بازگشت به توافق بهترین راه برای مقابله با چالش هسته‌ای ایران خواهد بود، متعهد شد که یک جلسه استماع آزاد درباره توافق ایران برگزار کند. او گفت: «ما مطمئن خواهیم شد که این مسئله را حل خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که به دلیل خروج آمریکا از توافق، «زمان گریز هسته‌ای ایران از یک سال به چند هفته رسیده است. ایران همچنان با اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌تر در سراسر منطقه عمل می‌کند. وقتی صحبت از این فعالیت‌ها به میان می‌آید، اگر آن‌ها سلاح هسته‌ای داشته باشند، وضعیت بدتر خواهد بود. یک تهدید مداوم از سوی ایران علیه مقامات فعلی و سابق آمریکا وجود دارد.»

از ماه آوریل سال گذشته (فروردین) مذاکرات وین به نحوی سازنده پیش رفته و پیش‌نویس سندی تنظیم شده که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را در ازای لغو تحریم‌های اعمال شده در دوران ترامپ، معکوس می‌کند.

«جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نیز بیش از یک ماه پیش اعلام کرد که یک متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا اگه برجام رو امضا نکنه معلوم میشه بزرگترین دیکتاتور تاریخ بشره چون بر خلاف میل همه مردم دنیا عمل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
حیف نام دیکتاتور نیست
Germany
7891
۰۹:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا کشوری است که برجام را پاره کرده و در سطل زباله ریخته است ما با سطل زباله چگونه مداکره کنیم؟ جمع کن بساطتو امریکا و برو اکراین پهنش کن این بساطو. کاری هم به ایران که غنی سازی صد و نود و نه در صدی را تمام کرده نداشته باش که امام جمعه کاخ سفید تعیین شده. برو دنبال سوراخی بگرد تا در ان پنهان شوی.
Germany
7891
۰۸:۵۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بلینکن اذعان دارد که ایران مقامات امریکا را تهدید میکند. ترور سردار ایرانی شهید حاج قاسم سلیمانی ترور یک مقام ایرانی نیود. ترور تمام مقامات امریکا در سراسر گیتی بود که رخ داد و اشاره دارد به موضوع هسته ای ایران. اولا برجام زمانی شروع شد و پاره شد که جنگی در اکراین رخ نداده و خطر انفجارهای پی در پی اتمی جهان و بشریت را تهدید نمیکرد. ولی حالا شرایط بیست و پنج هزار تومان فرق کرده است. ان موقع که برجام شروع شد در سیزده سال پیش امریکا در حال جنگ و عملیات نظامی در شرق جهان نبود ولی حالا ما با کشوری ممکن است مذاکره کنیم که هر ان ممکن است توسط سازمان ملل متحد جنایتکار جنگی محسوب و تجزیه شود. در این حالت برجام جز سند تجزیه ایران اثری نخواهد داشت. پس بر دولتمردان ایران واجب است تا برجام امروز را امری مجزا از برجام سیزده سال قبل و پیش از ترور حاج قاسم عزیز مد نطر و مورد مداقه و اجتناب شدید قرار دهند. امریکا اول تکلیف خودش را با روسیه و اکراین باید روشن کند تا ما بدانیم با دولتی در گیر جنگی خانمان سوز طرفیم یا با دولتی که در حالت صلح است. امریکا اگر خواهان برجام است باید به سیزده سال قبل برگردد و سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را نیز زنده و سالم تحویل ابران بدهد و بعد برجام را ادامه دهد. در غیر این صورت برجام یک خواب و خیالی بیش نیست. نرخ تورم و وضع سیاسی جهان را در طی این سیزده سال امریکا به شرایطی کشانده که نه وزارتخانه امور خارجه و نه داخله میتوانند انرا عملی سازند. بلکه این مردان جنگ هستند که در مورد مسایل مربوط به جنگ نظر میدهند و امریکا الان در حال جنگ است. امروز امریکا با سپاه پاسداران باید مذاکره برجام را اگر دلش برای برجام لک زده انجام دهد چون زمامدارانی که تابحال دست اندر کار برجام بودند هیچ سررشته نظامی نداشتند ولی الان امریکا طرف مخاصمه مستقیم در حال جنگ در میدان جنگ است. ما نمیتوانیم سرنوشت کشورمان را با جنگی که در ان هیچ نفشی نداریم گره بزنیم و بعدا بگوییم که امریکا شیطان بزرگ بود و ما ملایکه بودیم. ما الان باید ملکه عقلمان باشیم نه وقتی کار از کار گذشته باشد. ممکن است بعد از اتمام جنگ اکراین دنیایی وجود نداشته باشد که برجامی باشد تا ما نانی از ان برای خودمان پخته کنیم. خورشید زمانی طلوع میکند که به ما طلوع کند وگرنه طلوع خورشید امکان ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

قرآن کریم :
.....و چون پیروز می شوید می گویند آیا ما با شما نبودیم ؟

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه انطور که شما میخواهید .. سما خونهای دانشمندا مارا توسط عمله خود باید محکو.م کنید . غرامت سالها دروغ را بچردازید .. تعهد بدهید .. از پیشرفت ایران جلوگیری نمیکنید
و هزار پلشتی دیگر .که خود موجب زوال خود و سگ زنجیری خودتان خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۶:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ توافقی جز با رفع همه تحریمها و راستی آزمایی توسط ایرانیان به نفع ملت ایران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۵:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا تحریمها رفع نشوند مگر ایران دیوانه شده تن به ذلت دهد چه بسا غنی سازی بیشتر و چه بسا خروج از ان پی تی راه دیگر ایران برای کشیدن افسار غرب و زیاده خواهی غرب باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آدم نمیدونه قسم حضرت عباسشونو قبول کنه یا دم خروسشونو
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
صد سال بعد!
به حصول توافق نزدیک شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر ما نادان هستیم ، تا زمانی که مشکلات مدیریتی کشور حل نشود و خودمان داشته باشیم با تصمیمات غلت اقتصادی ، اجتماعی و تولیدی وضعیت را به نا کجا آباد ببریم امریکا هم هیچ موقع به برجام بر نمیگرده. همین وضعیت را حفظ خواهد کرد تا اوضاع غوز بالا غوز بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نفوذی نیستی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا غیر از پذیرش شرایط ایران راه دیگر نداره ،
آخرین اخبار