رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ادعای تروریستی خواندن سپاه پاسداران از عدم حمایت خود برای حذف نیروهای قدس از لیست تروریسم آمریکا خبر داد.

یک ژنرال ارشد آمریکایی امروز (پنجشنبه) با ادعای تروریستی دانستن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که از حذف نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «من معتقدم نیروی قدس سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و از حذف آن‌ها از فهرست حمایت نمی‌کنم.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین با این ادعا که ایران به دنبال آن است تا نظم منطقه را به سود خودش تغییر دهد، گفت: «ایران جزو تهدید‌های اصلی در منطقه علیه منافع آمریکا است.»

پیش از این نیز سناتور «کریس مورفی» گفت خروج اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی، تاثیر عملی نخواهد داشت.

خروج یا عدم خروج سپاه پاسداران انقلاب از لیست تحریم‌ها همچنان به عنوان یکی از مسائل مهم در مذاکرات وین باقی مانده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته با بیان این‌که «به سرانجام مذاکرات وین خوشبین نیست» ادعا‌های خود در مورد تروریستی بودن سپاه پاسداران را تکرار کرد، اما بدون ارائه توضیح در مورد خروج یا عدم خروج سپاه از لیست تحریم‌ها گفت وارد جزئیات نخواهد شد.

سال ۱۳۹۸ آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. این اقدام بخشی از کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا علیه ایران بود که با استقبال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی مواجه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
نظرتو ضدفرهنگ وداعش پرورکوچکترین اهمیتی نداردامنیت منطه بارشداین تفکردرذهن همه منطقه مورد قبول است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
این گفته ها ی دشمن غربی چهار معنی داره، اول اینکه امریکا و غرب به خاطر صهیونیست های یهودی و مسیحی، از سپاه بیشتر از سلاح هسته ای ترس و وحشت داره دوم اینکه میزان و حجم غنی سازی ایران، انان را به اندازه کافی نگران نکرده. سوم اینکه ایران دوربین و میکروفن چشم و گوش شیطان رو دوباره بینا کرده و چهارم اینکه تولید سانتریفوژ پیشرفته رو داره بیخودی به خاطر اراجیف اروپای بی اراده در مذاکرات وین تعلیق میکنه و مراکز تولید اون رو از کرج به نطنز منتقل کرده تا جاسوسی از اونا برای شیاطین غربی راحت بشه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۷:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مارک کمی دقت کن: ترامپ اول کرارا اعتراف به تاسیس داعش کرد. بعد سپاه ما را که مستقیما با داعش درگیر بود تحریم کرد. بعد فرمانده بی بدیل سپاه ما رو بزدلانه شهید کرد. دوباره اعلام کرده که اگر من بودم عرض یک هفته با ایران برجام را امضا میکردم. کاری که شهید سلیمانی ما در حق انسانیت کرد که شما با تاسیس داعش به صلابه کشیدید انسانیت را هیچ کدام از ژنرال های امریکایی خوابش را هم ندیدند. مگر اظهاراتی که میکنید جنبه نظامی ندارد؟ شما درجه را برای پشت میز گرفتید یا برای جولان در میدان با مردان مرد روزگار؟ شما انگار فرق جنگ و ننگ را نمیدانید. اگر سپاه ما بیدی بود که به باد تحریم های اوا خواهری شما میلرزید شما تابحال اثری از ما روی زمین باقی نمیگذاشتید. الان موقع جنگ است یا وقت تحریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
نیازی به تایید یا رد تو نداریم
سپاه قدس تایید شده ملت ایران و است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دنیا رو نگاه کی به کی میگه تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تروریست خودتانید،ویتنام،سومتلی،عراق،افغانستان،لیبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هر کسی که آمریکا تروریسم بخونش بدونید اون برحقه چون ما تو دنیا تروریسم تر از امریکایی ها نداریم.امریکا در بیشتر کشور های جهان خرابی و بدبختی به بار آورد و موسس داعش و گروهای تروریستی زیادی بود و هر کسی هم مثل سپاه جلوش وایسته تروریست اعلامش میکنه .
آخرین اخبار