مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از سیل دی ماه ۱۴۰۰ ؛ ۴ هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده شناسایی شده اند با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری و انجام است.

 روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان،  بیک مداح گفت: با تلاش‌هایی که در کنارک و چابهار درحال انجام است، بازسازی مناطق خسارت دیده ازسیل جنوب استان با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده و زمان خاتمه بازسازی واحد‌های مناطق خسارت دیده پیش بینی می‌شود، شهریور ماه امسال است.

او گفت:  پس از پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مجلس و تصویب آن، برای ساخت واحد‌های روستایی ۱۲۰ میلیون تومان و برای احداث واحد‌های شهری ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است و همچنین به هر یک از واحد‌های خسارت دیده از این سیل بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق گرفته است.

او گفت:  پس از سیل ۴ هزار و ۱۰۰ واحد خسارت دیده شناسایی شده اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آن نیازمند احداث مجدد و ۲ هزار واحد دیگر نیز در حال تعمیر و مرمت است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تاکنون ۱۰۸۸ فقره پرونده جهت دریافت تسهیلات احداثی به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۲۰۶ واحد شهری و ۸۸۲ واحد روستایی است که همکاری بانک‌های عامل قطعا در آزاد سازی تسهیلات در تسریع بازسازی حائز اهمیت است.

بیک مداح  گفت: کنارک از نقاط کانونی این بحران بود که بیشترین حجم خسارات را داشت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز از ساعات اولیه سیل به عنوان حامی و ناجی مردم از جمله دستگاه‌هایی بود که در این مناطق حاضر شد و اکنون نیز تا اتمام بازسازی در مناطق حضور خواهد داشت و آخرین دستگاهی است که از منطقه خارج می‌شود.

او مهمترین چالش پروژه‌های عمرانی از جمله بازسازی را تامین اعتباری و تزریق مصالح مورد نیاز به پروژه‌ها و نیروی کار ماهر در مناطق روستایی دانست و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همزمان متولی مقاوم سازی مسکن و تربیت نیروی کارگر و استادکار ماهر در استان است و با تاسیس ۱۳۷ دفتر مجری و آموزش بالغ بر ۱۰۰۰ استادکار و کارگر در سال گذشته و بهره گیری از ۳۷۰ ناظر دارای پروانه نظارت روستایی، تلاش دارد کیفیت ساخت و ساز در روستا‌ها را به سطح مطلوب و استاندارد نزدیک کند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی، سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری، منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی در حال تهیه اطلس جامع روستا‌های در معرض خطر استان است تا با پیش بینی تدابیر لازم در جهت جابجایی، یا مقاوم سازی و اصلاح طرح‌های هادی و بازنگری، ریسک خسارت‌های آتی ناشی از بلایا‌ی طبیعی در مناطق روستایی را به حداقل برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار