رضایی گفت: حدود ۷۵۰ فرهنگی در شهر کرمان برای طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند و باید پیگیری ها برای ساخت مسکن فرهنگیان در شورای مسکن صورت گیرد.

رضا رضایی در اولین جلسه شورای آموزش وپرورش امسال گفت: در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان می‌توان جلوه‌های ویژه خدمات نظام را به وضوح دید.

او می گوید: نهضت مدرسه سازی استان کرمان به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و خیران مدرسه ساز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش راه اندازی شده که امیدواریم سرانه فضای آموزشی استان از مجرای این نهضت به میانگین سرانه کشوری برسد.

 به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان قرار است اول مهر امسال از ۱۳ مدرسه به صورت همزمان در استان کرمان بهره برداری شود.

او می‌گوید: امروز موضوع اردوگاه شهید قاسم سلیمانی کشوری شده و مقرر شده ۷۵ هکتار زمین به احداث این اردوگاه اختصاص داده شود و ۱۰۰ آپارتمان برای اسکان و اقامت راهیان مکتب شهید سلیمانی ساخته شود.

به گفته رضایی، حدود ۷۵۰ فرهنگی در شهر کرمان برای طرح نهضت ملی  مسکن ثبت نام کرده اند و ضرورت دارد برای ساخت مسکن فرهنگیان در شورای مسکن استان پیگیری شود و این موضوع در اولویت قرار گیرد.

او در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: از استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش سپاسگزاریم که تصمیم گرفته شده با همکاری اداره کل اطلاع رسانی و روابط عمومی استانداری، امسال برای همه معلمان استان کرمان، لوح سپاس صادر شود و درصدد هستیم در این هفته استفاده از اردوگاه‌های آموزش و پرورش برای فرهنگیان رایگان و استفاده از خانه‌های معلم و درمانگاه‌ها نیز نیم بها شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر ضرورت حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز در این نشست، در واکنش به ثبت نام ۷۵۰ فرهنگی شهر کرمان در طرح ملی مسکن گفت: پیگیر مسکن فرهنگیان باشید و در چهارچوب قانون،  این قشر در اولویت باشند.

او گفت: تا این لحظه تبعات منفی قابل توجهی در بازگشایی مدارس نداشتیم و رضایتمندی نسبی خوبی وجود داشته است.

به گفته استاندار کرمان اقدامات خوبی در حوزه ساخت و تجهیز مدارس صورت گرفته؛ اما سرانه فضای آموزشی استان کرمان، مخصوصا شهر کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

او گفت: باید هم افزایی در استان برای ریشه کنی بی سوادی انجام شود و شورای سیاست گذاری این موضوع را هدفمند جلو ببرد؛ بنابراین پژوهش و نظر سنجی علمی و عملیاتی داشته باشید.

زینی وند ضمن گرامیداشت هفته معلم می‌گوید: مقام و منزلت معلم را ارتقا دهیم و بدانید آینده مملکتی که جایگاه معلم آن سقوط کند، رو به افول است.

استاندار کرمان بیان کرد: متاسفانه جایگاه و روحیات معلم نسبت به گذشته تغییر کرده است و باید اقداماتی برای ایجاد  تمایل به شغل معلمی صورت گیرد.

به گفته او همه دستگاه ها یک اقدام شاخص در رابطه با گرامیداشت مقام معلم داشته باشند و گزارش آن را ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.