سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه استان فارس گفت: ۵۸۹ تعاونی بانوان در سطح این استان فعال است که پارسال مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به بانوان تعاونگر فارس پرداخت شده است.

وحید خداپرست در دیدار با مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: ۴ گروه بانوان شامل کارکنان، کارگران، کارفرمایان و تعاونگران جزء جامعه هدف این اداره‌کل هستند، یکی از قویترین و کارآمدترین کمیته‌های بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرائی در این اداره کل فعالیت دارد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: زنان این اداره کل مدیران توانمندی هستند به نحوی که بیش از ۱۰ نفر از آنان در این اداره کل در رده‌های مختلف مدیریتی مشغول به خدمت هستند.

او وجود تبعیضی که گا‌ها بین زنان و مردان خط کشی ایجاد می‌کند را نادرست دانست و گفت: زنان در بعضی موارد و مواجهه با مسائل و مشکلات با مدیریت درست تری تصمیم گیری و عمل می‌کنند.

خداپرست بر لزوم برنامه ریزی برای بانوان جزء جامعه هدف این اداره کل در بیرون سازمان تاکید کرد و گفت: لازم است کمیته‌ای در این راستا نیز تشکیل شود تا امورات مربوط به بانوان جامعه هدف بیرون از سازمان را پیگیری کند.

او گفت: ارتقاء جایگاه بانوان توانمند، حفظ سلامت جسمی و روانی زنان، احصاء آسیب‌های اجتماعی در واحد‌های تولیدی و کارگاهی و تعاونی‌های استان و اشاعه شعائر اسلامی ازجمله مواردی است که می‌توان در این کمیته پیگیری کرد.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بر ضرورت پیگیری موارد مربوط به سلامت جسمی و روانی زنان تاکید و گفت: به نظر حضور کمرنگ بانوان را در بین نخبگان بخش‌های دانش بنیان استان شاهد هستیم که با توجه به وجود ظرفیت‌های غنی در جامعه زنان فارس در این حوزه، باید زمینه توسعه فعالیت‌ها در این بخش نیز فراهم شود.

انتصاب مدیران زن در شهرستان‌های فارس مورد تاکید مدیریت ارشد استان است

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس نیز گفت: بیش از ۱۵ سال است که با مجموعه فرهنگی و اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس همکاری نزدیکی دارم.

زهرا یقطین گفت: زنانی که در کمیته‌های بانوان ادارات و مشاوران مدیران کل در این حوزه فعالیت دارند تنها براساس علاقه و بدون هیچ نفع مالی در این بخش فعالیت می‌کنند.

او گفت: انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی در سطح شهرستان‌های استان فارس از موارد مورد تاکید استاندار فارس و مجموعه مدیریت ارشد استان است تا اهداف تعیین شده دولت سیزدهم در حوزه بانوان محقق شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: در سند تحول دولت مردمی که اسفندماه گذشته رونمایی شد بر وحدت رویه در حوزه بانوان در استان‌ها تاکید شده است.

او گفت: امسال از سوی رهبری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده که بر این اساس ضروری است در حوزه اشتغالزایی زنان بصورت هدفمند اقدام و کارگروه کسب و کار زنان و خانواده در فارس تشکیل شود.

یقطین گفت: ضروری است که ضعف قوانین در حوزه اشتغال زنان، تعاون و آسیب‌های اجتماعی بانوان جامعه کار و تولید این استان احصاء تا با کمک نمایندگان مجلس اصلاح آن در دستور کار قرار گیرد.

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس و دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس از مطالب مهم مورد تاکید در این جلسه در راستای توسعه همکاری دوجانبه و رفع مشکلات زنان و اشتغازایی بانوان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.