تعمیر پله برقیهای خاموش و از کار افتاده در کنار ناوگان زوار در رفته حمل و نقل عمومی به یکی از خواستههای پایتختنشینان تبدیل شده است. فرقی نمیکند که این پلهها در کدام منطقه و مسیر قرار دارد. اکثریت آنها چه در مسیرهای پر رفتوآمد و چه در مسیرهای کم تردد حکایت از خاموشی و از کار افتادگی آنها دارد.
بعد از کش و قوسهای فراوان و دعوا میان معاونتهای خدمات شهری و حمل و نقل بابت نگهداری و راهاندازی پلهها، این مسئولیت به سازمان زیباسازی شهرداری تهران واگذار شده است.
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر در تذکری گفته بود، گزارشهایی که از مناطق مختلف رسیده حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد این پلهها خاموش و غیر فعال هستند.
تصاویر ارسالی شهروندان نشان میدهد که پله برقیهای پایانه رسالت، پله برقیهای میدان امام حسین، پله برقی میان اتوبان امام علی سالیان سال است که دیگر برقی بودن را با خود به یدک نمیکشند.
به گفته علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران بیشتر پله برقیهای سطح شهر خاموش نیستند، بلکه خرابند و باید در نظر گرفت که نبود قطعات یدکی و وجود تحریمها این پلهها را به این روز انداخته است و سازمان زیباسازی هم قبول کرده است که ظرف مدتی تعمیرات پله ها را در دستور کار قرار دهد.
وقتی با رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران تماس میگیریم تا آماری از پله برقی های موجود دهد، پاسخگویی را منوط به هماهنگی با روابط عمومی کرد.
با زمانآبادی، مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی هم که تماس گرفتیم، گفت: قرار است آمار و تعداد پلههای اورهال و تعمیر شده بعد از عید فطر اعلام شود. اما در توضیحی مختصر اشاره میکند که تعدادی پله برقی فعال در سطح شهر وجود دارد که به لحاظ ساختاری ناایمناند که به دستور صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی به صورت موقت خاموش و غیرفعال شدند.
به گفته مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران ظرف ۴ ماه آینده ایمنسازی و راهاندازی پله برقی پلهای هوایی پایتخت انجام می شود.
از همون اولشم باید پله برقی به همراه آسانسور بر روی پلهای عابرین پیاده نصب می بود نه پله ثابت حتی جوانان و نوجوانان هم از بالا رفتن پله خسته و به نفس نفس می افتند چه رسد به اونهایی که ازشون سن سالی گذشته و بیماریهای مختلف دارند و ناتوانیهای جسمی دارند و یا معلول و یا جانباز ویلچر نشین هستند . والسلام و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر خردمندانه .