فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر پس از رویت پلنگ در فاصله‌ی ۲ متری خود به پلنگ شلیک کرد.

سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: مرکز استان مازندران ۲ قبضه اسلحه بی هوشی دارد، که به دلیل ترافیک شهر‌های شمالی فرد آموزش دیده به همراه اسلحه بیهوشی در زمان مناسبی به قائمشهر نرسید.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، در نهایت رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر پس از مشاهده زخمی شدن نیرو‌های پلیس، و رویت پلنگ در فاصله‌ی ۲ متری خود، برای حفظ جان خود اقدام به تیر اندازی به پلنگ کرد، که پس از رسیدن تفنگ بیهوشی و بیهوش کردن پلنگ دیگر حیوان جانی نداشته و تلف شده است.

 روز گذشته یک قلاده پلنگ نر در قائمشهر به مردم حمله کرده بود که پس از انتقال به منطقه سمسکنده متاسفانه این پلنگ تلف شد.

برچسب ها: محیط زیست ، پلنگ ، بی هوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۲:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود، متاسفم که اینگونه خود به انقراض این گونه های کمیاب دامن میزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
وطنپرست
۰۶:۴۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی حتی با یه هلیکوپتر هم نمیتونستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۰:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعاً آفرین به این همه تدبیر و اقدامات به موقع!!!؟؟ ما که این همه گربه داریم دیگه پلنگ میخواهیم چکار حالا یکم ریزتر باشه چه فرقی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
امید محمدی
۲۲:۵۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
می توانستند از پرتاب تور برای گرفتن استفاده کرد متاسفیم برای یک کشور با این محیط زیست گسترده کمبود وسایل هست برای سازمان محیط زیست منتها تادلت بخاد انواع مواد مخدر یافت میشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این روش هم می تونستند پلنگ بیچاره رو بگیرن ولی مثل اینکه اون صیاد ماهی گیرشون هم تورش پاره شده بوده داشته توی ترافیک می دوختتش نتونسته خودشو سریع و به موقع به روی صحنه برسونه آخه از اون تور و اون صیاد ماهی گیر فقط یک تور و یک صیاد در ایران موجود بوده است !!!! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک بر سر تو و اون اداره که تنفگش فشنگم نداشته . خرابم بوده و تو ترافیک هم مونده بوده
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۲۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
اولا جناب فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست مگر این سازمان عریض طویل یعنی یه هلیکوپتر مال خودش نداره که توسط پرواز هوایی این جناب دامپزشک متخصص با اسلحه بیهوشی رو سریعا می آوردش روی صحنه ایی که پلنگ بیچاره درونجا حضور داشته و ثانیا در مناطق جنگلی و محیط زیستی حیوانات وحشی با این همه پراکندگی محیط زیست وحشی حیوانات وحشی چرا فقط دو قبضه از این سلاح بهوشی موجود دارید و چرا فقط یکی دو نفر کار با این اسلحه مهم حساس را فقط می دانند ؟!!! ثالثا چرا به همه مناطقی که می دانید خطر حیوانات وحشی هست از این اسلحه های بیهوشی خریداری نمی کنید و نفرات بیشتری را در آشنایی برای استفاده به موقع از این اسلحه در مناطق مختلف آموزش نداده اید ؟!!! رابعا اخیرا هم خبردار شدیم ماموران محیط بانانتان بی سیم ندارند !!!! بیسمی که در دست کارگران پروژهای مختلف صنعتی و ساختمانی و مهندسینشون وجود دارد چرا در دست ماموران محیط بانان زحمت کش وجود ندارد چرا امکانات حمل نقل خودرویی و موتورسیکلتی و پهپادی و اورژانس هلیکوپتریتان را تا کنون رسیدگی نکردید و بر کیفیت و کمیت داشتن تجهیزات بهتر و پیشرفته تر در این خصوص تا کنون نکوشیدیت بنظر بنده حقیر شما و چندی از مدیران و مسئولان و محیط بانان محیط زیست باید برای یه دوره آموزش پیشرفته محیط زیستی کامل و جامعه به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در این زمینه باید سفر کنید و از نزدیک با کار کرد کاربردی پیشرفته و واکنش سریع آنان آشنا شوید و بدانید که چه امکاناتی باید در اختیار داشته باشید و نقشه راه محیط بانی محیط زیست وحشی طبیعی را یاد بگیرید و پس از آموختن تمامی این دوران و آشنایی با همه کم بودها و نیازهایتان با یک نقشه راهبردی جامع پیشرفته کلان به ایران اسلامی باز گردید و طرح صیانت از تمامیت محیط زیست وحشی بکر ایران را در تمامی مناطق ایران اسلامی به صورت پیشرفته عملیاتی اجرایی کنید تا دیگر شاهد چونین موارد اسفناک کشته شدن حیوانات و کشته شدن انسانها در محیط زیست به هر دلیلی نباشیم حتما بروید در کشورهای پیشرفته و یه دوره کامل را با همکارانتان بگذرانید و تمامی مستندات کاربردی راهبردی آموزشی تخصصی این امور را هم برای ایران اسلامی فن آوری اطلاعات کنید تا ایران اسلامی از این عقب افتادگی در صیانت از محیط زیست از هر لحاظ به قله های استاندارد جهانی پیشرفته برسد . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا لعنتت کنه حداقل ازش دور میشدین تا سلاح برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
پ ن پ لنگ میزنم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
واسه اینه که سلاح بیهوشی رو دادید به محیط بانها نیروی پلیس هم اگه سلاح بیهوشی در اختیار داشت این حیوان الان زنده بود
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۲۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
راست میگه پلیس هم باید از این سلحهای بیهوشی در اختیار داشته باشه و می تونه برای گرفتن اراذلین اوباش اشرار وحشی از طریق شلیک یه گلوله بی ضرر بی حسی بیهوشی تنظیم شده برای انسانهای وحشی ازش استفاده کنند و اونها رو بگیرن بندازنشون توی محیط زیست وحشی خودشان در زندانها در این گونه موارد هم می تونستند این حیوان کم یاب رو به انقراض رو هم توسط سلاح بیهوشی تهت اختیارشان سالم بگیرنش و سالم به محیط زیست وحشی حیوانات انتقلش دهند نه اینکه بکشنش باید پلیس صحنه را مدیریت و کنترل می کرد و تمامی اون منطقه را ایمنسازی می کرد و مردم را از اون منطقه دور می کرد تا سلاح بیهوشی برسد .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تفنگ بیهوشی ؟!؟!!!// این قرتی بازیها مال خارجی هاست // اینجا ما فقط ز_ 3 داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ز ۳ نه و ژ ۳
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
به داشتن تجهیزات پیشرفته زنده گیری مخلوقات خداوند جل جلاله نمی گویند قرتی بازی می گویند داشتن عقل شعور خردمندانه بصیرانه مدیریت کردن اشرف مخلوقات و اشرافش بر تمامیت محیط زیست اطرافش نپه این همه تجهیزات بیمارستانی هم که برای زنده نگهداشتن انسانها و حیوانات ساخت و تولید شده همش قرتی بازیه نپه پلیس هم که مجرمین رو زنده دستگیر می کنه و تحویل قوه قضائیه می دهد با تجهیزات مختلفی که در اختیار دارند بهشون میگی قرتی بازی و مجرمین انسانها رو باید با سلاح ژسه بزنن بکشنشون !!!! به شما فقط می گوییم التماس تفکر خالی التماس تفکر خردمندانه پیش کشتون فقط التماس تفکر عادی .
آخرین اخبار