مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: اجرای طرح‌های توسعه عاملی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی است و می‌تواند در کاهش پرونده‌های قضایی موثر باشد.

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با حجت الاسلام سید کاظم موسوی  رئیس کل دادگستری استان فارس با تقدیر از همراهی و حمایت دستگاه قضایی از اجرای قانون در بازنگری طرح‌های هادی و توسعه روستایی گفت: قانون ابزار دفاع از حقوق عمومی و فصل الخطاب اجرای طرح‌های توسعه روستایی است.

او گفت: هر جا حضور قضایی و همراهی دستگاه‌های انتظامی در کنار بنیاد مسکن و مسئولان توسعه روستایی پر رنگ بوده  قانون به عنوان فصل الخطاب در حفظ حریم روستا‌ها و حفظ اراشی دولتی بهتر اجرا شد که حق عمومی دولت و حکومت از زیاده خواهان و متجاوزان گرفته شده است.

 زمانی گفت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحد‌های مسکن محرومان در شهر‌های مختلف فارس ساخته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: امسال نیز  یک هزار و ۲۱۱ واحد مسکن محرومان در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز و فسا ساخته شده است.

او  گفت: در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن فارس بوده که ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و باقی‌ مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی بوده که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شد که طرح هایی با طبقات بالا در شهر‌های کوچک است.

زمانی گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود و تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت دارد.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست با گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل و سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن بر لزوم آمادگی دستگاه قضایی برای همراهی با مجموعه بنیاد مسکن و متولیان توسعه روستایی در حفظ حریم روستا‌ها و کوتاه کردن دست متجاوزان به اراضی ملی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.