عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستگاه هایی که مالیات بر خانه های خالی را اجرا نکرده باشند، به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

آقای محمد صفایی دلوئی از تهیه گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عملکرد دستگاه های اجرایی در قانون مالیات بر خانه های خالی خبر داده است.

در هفته های گذشته، کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر راه و شهرسازی به علت کامل اجرا نشدن سازوکار دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی انتقاد کرده بود.

به گفته مسئولان، اجرایی نشدن بخشی از سامانه املاک و مستغلات باعث شده اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی با مشکل مواجه شود.

آمارها نشان می دهد کمتر از یک درصد از قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاکنون محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی ۲۳ فروردین ماه امسال پس از نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که "تعداد خانه‌های خالی دقیقا مشخص نیست."

با این حال آقای قاسمی از ارسال پیامک برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده خبر داد و گفت که "از تعداد کمی مالیات دریافت شده. "

وزیر راه و شهرسازی گفت که برای تعداد زیادی از مالکان قبض مالیاتی صادر شده است.

دیوان محاسبات کل کشور دی ماه پارسال، در گزارشی اعلام کرد در ۱۰ ماهه اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مالیات بر «واحد‌های مسکونی خالی از سکنه» به علت تصویب نشدن آیین نامه اجرایی آن، تحقق نیافته.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۱۱:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام نکند خدای نخواسته شما هم از صهیونیست های غصب کننده ( تجمیع کنندگان منزل ، مغازه و خودرو ) برای زانو بر گلوی مردم گذاشتن باشید که نظرات را منتشر نمی کنید ؟
Pakistan
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما حق ندارید در زندگی خصوصی مردم دخالت کنید همه جا فشار به مردم دست توی جیب مردم بیچاره ؟!!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما اول سازمانهایی که اجرا کرده اند را معرفی کن تا بعد برسیم که آنهایی که اجرا نکرده اند. یک ماه است دنبال یک واحد اجاره‌ای هستیم،اما دریغ !
بیشتر از چند روز از فرصت تخلیه باقی نمانده،هر روز از جلوی واحد‌های خالی عبور می کنم اما برای اجاره موردی پیدا نمی کنم.
آخرین اخبار