مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۵ صندوق خرد محلی در هفت ماه گذشته در مناطق روستایی استان راه اندازی شده است.

کاظم حاجی پور گفت: با افزایش این واحدها در هفت ماه گذشته، تعداد صندوق های خرد محلی هم اکنون به ۲۰۰ واحد رسیده که سبب رونق کسب و کارهای کوچک حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات در این مناطق شده است.

او می گوید: با راه اندازی این تعداد صندوق خرد محلی در هفت ماه گذشته تاکنون ۲هزار و ۲۷۰ شغل در روستاهای استان ایجاد شده است.

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید استان، برای هر یک از صندوق های خرد  محلی راه اندازی شده در نیمه  دوم  پارسال تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شده است.

حاجی پور می گوید: در ارزیابی که به تازگی انجام شده صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد پارسال رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر در میان استان های سراسر  کشور را کسب کرده است که فعالیت خوب برای حمایت از صندوق های خرد محلی از دلایل مهم آن بوده است.

صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهاد مالی تخصصی که ‏در زمینه تامین مالی و حمایت از کسب و کارهای خُرد فعالیت می‌کند چند سالی است که از ایجاد صندوق خردهای محلی حمایت  کرده و این راهبرد می تواند فرصت طلایی رونق کسب و کارهای کوچک به ویژه در استان های کمتر توسعه یافته مانند کهگیلویه و بویراحمد باشد.

او گفت: صندوق‌های خرد محلی در واقع نظامی است که منابع لازم برای کسب و کارهای خرد را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و چنانچه این کسب و کارها فعالیت مناسبی داشته باشند خط اعتباری بعدی نیز به آنان تعلق می‌گیرد.

حاجی پور با اشاره به اینکه این صندوق‌ها یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه کسب و کار در مناطق کمتر توسعه یافته در راستای ایجاد نظام تامین مالی مبتنی بر ویژگی‌های بومی هستند ، می گوید: کمک به راه اندازی صندوق های خرد محلی در روستاها و حاشیه های شهرها از راهبردهای متولیان این صندوق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.