دولت نیکاراگوئه اعلام کرد این کشور به طور کامل از سازمان کشور‌های آمریکایی (OAS) خارج شده است.

دولت نیکاراگوئه در بیانیه ای رسمی از بستن دفتر محلی سازمان کشورهای آمریکایی «OAS» در این کشور و لغو  اعتبارنامه چندین نماینده و عضو آن خبر داد.

به گزارش رویترز، در بیانیه این دولت آمده است که «ما تصمیم قطعی خود را برای خروج از سازمان کشورهای آمریکایی اعلام می‌کنیم. نیکاراگوئه مستعمره هیچ کشوری نیست و دفتر مستقر این سازمان در نیکاراگوئه تحت کنترل آمریکا و مداخله گر در امور دولتی ماست.»

دولت نیکاراگوئه روند خروج از سازمان کشورهای آمریکایی را اندکی پس از انتخاب دانیل اورتگا برای چهارمین دوره متوالی به عنوان رئیس جمهور این کشور اعلام کرد زیرا جامعه بین الملل پیروزی او را ناعادلانه می دانستند.

دانیل اورتگا هفت نوامبر بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری نیکاراگوئه انتخاب شد. مجمع عمومی سازمان کشور‌های آمریکایی ۱۲ نوامبر مدعی شد، انتخابات نیکاراگوئه نه آزاد بود نه عادلانه و نه شفاف و مشروعیت دموکراتیک نداشته است.

ونزوئلا نیز سال ۲۰۱۷ پس از آنکه سازمان کشور‌های آمریکایی تهدید کرد این کشور را به خاطر نقض نظم قانون اساسی تعلیق می‌کند، روندی مشابه را آغاز کرد.

پس از این ماجرا واشنگتن ورود «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگونه را به آمریکا ممنوع اعلام کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در همان زمان اعلام کرد دارایی‌های وزیر دفاع و نیز دیگر مقامات این کشور در ارتش، ارتباطات و معدن را بلوکه خواهد کرد. همچنین در حالی که ده‌ها تن از مقامات نیکاراگوئه هم اکنون تحت تحریم قرار دارند، شهروندان آمریکایی از تعامل با این افراد ممنوع خواهند شد.

اتحادیه اروپا هم هفت فرد جدید و سه نهاد در نیکاراگوئه را در فهرست سیاه خود قرار داد. بر پایه بیانیه‌ای که از سوی اتحادیه اروپا صادر شده است، این تحریم‌ها در پاسخ به انتخابات ریاست جمهوری که در ماه نوامبر برگزار شد و اتحادیه اروپا و آمریکا آن را صوری خوانده اند، صورت گرفت. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: افرادی که هدف گرفته شدند، مسئول نقض شدید حقوق بشر، از جمله سرکوب جامعه مدنی و حمایت از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تقلبی و نیز تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون هستند.

آمریکا و اروپا با اعمال تحریم و حمایت از مخالفان دولت نیکاراگوئه تلاش کرد دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت به این سیاست کثیف آمریکایی و اروپایی هر کشوری در راستای منافع آنها نباشد حکومتش و انتخاباتی نامشروع قلمداد میشه نمونه کشور ایران والله یکی بیاد بگه تا حالا تو ایران چه کسی اجبار به رای دادن به فلان شخص سیاسی کردن یا به زور گفتن باید بیای رای بدی یا جلو آزادی بیانش گرفتن هرکس هر جور میخواد تو ایران صحبت می‌کنه اظهار نظر می‌کنه توهین می‌کنه کسیم کاری نداره حالا جرات میکنی تو آمریکا یا اروپا مثل ایران به رییس جمهوری تو هین کن ببین چه بلایی سرت میارن
آخرین اخبار