معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۵۲ میلیون تن انواع کالا سال گذشته از طریق ناوگان حمل و نقل استان اصفهان جابه جا شد.

محمدعلی صلواتی گفت: سال گذشته سه میلیون و ۱۷۰ هزار سفر در حوزه حمل و نقل کالا در استان اصفهان انجام شده است.

این استان سال گذشته رتبه اول کشور را در مجموع تناژ حمل شده، رتبه اول تناژ درون استانی و رتبه اول تناژ برون استانی را کسب کرد.

به گفته او استان اصفهان سال گذشته رتبه اول سفر درون استانی کشور را بدست آورد همچنین رتبه دوم کشور را در زمینه تناژ بار وارد شده به استان، رتبه دوم مجموع سفر ناوگان باری کشور، رتبه دوم سفر برون استانی و رتبه دوم سفر وارد شده به استان را در سال ۱۴۰۰ بدست آورده است.

شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، لنجان، شاهین شهر و میمه، نایین و کاشان به ترتیب جایگاه اول تا ششم استان اصفهان را در زمینه تناژ بار به خود اختصاص داده اند.

صلواتی می‌گوید اصفهان با ۱۵ میلیون و ۷۴۷ هزار تن بارنامه و سهم ۳۰ درصدی از حمل بار، بیشترین مبدأ تناژ در استان بوده است.

پس از اصفهان، شهرستان مبارکه با ۹ میلیون و ۲۷ هزار تن و سهم ۱۷ درصدی، شهرستان لنجان با پنج میلیون و ۵۶ هزار تن و سهم ۱۰ درصدی، شاهین شهر و میمه با چهار میلیون و ۶۶۰ هزار تن و سهم ۹ درصدی، نایین با ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن و سهم پنج درصدی و کاشان با ۲ میلیون و یک هزار تن و سهم چهار درصدی از بار این استان را حمل کرده اند.

او گفت: ناوگان باری استان اصفهان دارای ۳۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان معتقد است میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری استان در بخش سنگین حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال است.

۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار