دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان گفت: دستگاه ایکس ری ایستگاه شهید شرافت شهرضا برای بازرسی از خودروها راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دستگاه "ایکس ری" (X-Ray) که به آن تونل تصویربرداری نیز گفته می‌شود سطحی مقطعی است که اجسام از داخل آن عبور کرده و با استفاده از فناوری اشعه ایکس ری، تصویربرداری انجام می‌شود. این دستگاه در بازرسی و کنترل لوازم همراه افراد موقع ورود و خروج در اماکنی مانند فرودگاه‌ها، سالن‌های اجلاس و کنفرانس، ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه، خروجی انبار‌ها و کارگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

کمال رضایت دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان عصر دیروز در نشست کمیسیون مبارزه کالا و ارز استان با اشاره به اینکه در این جلسه سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت، گفت: استقرار دستگاه "ایکس ری" ایستگاه شهید شرافت در جاده کمربندی شهرضا به اصفهان بطور موقت راه‌اندازی شد، زیرا در این جاده افراد فرصت طلب اقدام به قاچاق کالا می‌کردند.

او با اشاره به اینکه خرید این دستگاه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: خودرو‌های عبوری از این محل واکاوی و عنصر یا اشیای مشکوک قاچاق از طریق این دستگاه شناسایی می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان تصریح کرد: با وجود این دستگاه شرایطی فراهم شد تا خودرو‌های دارای مجوز جابه جایی کالا از خودرو‌های دارای بار قاچاق، تشخیص داده شوند.

او ادامه داد: اداره راه و تربری موظف است از یک ماه آینده بطور رسمی از این دستگاه استفاده کند، اما اکنون بطور موقت در حال استفاده است.

رضایت در ادامه به دستور جلسه دوم و مجوز شهرک طلا و پوشاک اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی از سوی سازمان صمت انجام شده است، اما با توجه به سیاست کلان کشور که به استان‌ها تفویض اختیار نمی‌کند، طرح پیشنهاد اختیار استانی در کمیسیون برنامه استان مطرح و مجوز شهرک طلا و پوشاک از هیات وزیران گرفته شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان اضافه کرد: پوشاک ایران در حال حاضر با ایتالیا و کشور‌های اروپایی رقابت دارد، اما مردم متقاضی پوشاک خارجی هستند و باور نمی‌کنند که بسیاری از پوشاک موجود در بازار دارای مارک خارجی؛ دوخت داخل است.

او بیان داشت: شهرک پوشاک می‌تواند فرصتی برای معرفی، تولید و ارائه محصولات جدید باشد و مردم می‌توانند از آن دیدن و نمایندگی فروش دریافت کنند.

رضایت دستور جلسه سوم را نظارت بر نهاده‌های دامی و کالا‌های یارانه‌ای عنوان کرد که قرار شد این موضوع پیگیری بیشتری شود تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

اوافزود: ما از صنوف خود انتظار داریم تا بر فروشندگان مایحتاج عمومی بصورت شفاف برخورد کنند و جلوی بازار سیاه کالا‌های اساسی را بگیرند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار