استاندار فارس گفت: برای بانک‌های خصوصی فارس که سپرده‌های آنها متناسب با تسهیلاتشان نیست و در ارائه وام به متقاضیان داخل استان امتناع می‌کنند بسته تعزیری اجرا می‌شود.

 

محمد هادی ایمانیه عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به انتقاد نماینده مردم شیراز و زرقان از بانک‌های خصوصی فارس و بردن منابع بانکی خود به استان‌های دیگر اشاره و گفت: تاکنون ما هر چه گفتیم گوش بانک‌های خصوصی فارس شنوا نبوده است بنابراین برای بانک‌های خصوصی که نسبت سپرده به تسهیلات آن‌ها متناسب نیست و در ارائه تسهیلات به متقاضیان داخل استان امتناع می‌کنند بسته تعزیری اجرا می‌شود.

او گفت: باید کارگروه حمایت از امنیت سرمایه‌گذاری در استان فارس تشکیل شود، همچنین باید در اجرای پروژه‌های مشارکتی دولت با بخش خصوصی به این نکته تاکید شود که هر سرمایه‌گذاری که ۸۰ درصد آورده خود را تامین کند دولت ۲۰ درصد سهم خود را پرداخت می‌کند اینطور نباشد که ابتدا دولت ۲۰ درصد خود را پرداخت کند و سرمایه‌گذار در آوردن سهم خود سهل‌انگاری کند و بعد بخواهد با وام و تسهیلات حمایتی دولت کار را پیش ببرد.

استاندار فارس با تاکید بر برگزاری کارگاه‌های افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان فارس، گفت: در همه برنامه‌های توسعه‌ای فارس باید عدالت‌محوری، دانش‌بنیان بودن، مردم پایه بودن، خانواده‌محوری و ترویج سبک زندگی ایرانی_ اسلامی مد نظر باشد.

او گفت: طبق قانون بودجه همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را به تفاهم‌نامه با صدا و سیما اختصاص دهند، تمام برنامه‌های استان باید یک پیوست رسانه‌ای و یک پیوست علمی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.