معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال در سطح ۱۲۸ هزار و ۹۳۶ هکتار از مزارع گندم و جو استان همدان مبارزه با سن غلات انجام شده است.

محمد شهرام پرورش گفت: مجموع غلات کشت شده استان همدان حدود ۵۹۵ هزار هکتار شامل گندم ۴۳۶ هزار هکتار است که ۷۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۳۶۵ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.


تا پایان فروردین حدود ۱۲۸ هزار و ۹۳۶ هکتار مبارزه با این آفت صورت پذیرفته و عملیات مبارزه از نیمه فروردین ماه انجام شده است.

او گفت: محصول جو هم حدود ۱۵۹ هزار هکتار سطح زیرکشت است که ۵۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۱۰۸ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در سال گذشته و در مدت مشابه ۹۷ هزار و ۲۵۱ هکتار سطح مبارزه شیمیایی با این آفت انجام گرفته بود و امسال تا این تاریخ نسبت به سال گذشته ۳۲.۶ درصد افزایش مبارزه داشته ایم.

او گفت: به همین منظور از تمام ظرفیت سازمان، مراکز جهاد کشاورزی، تعاونی‌های تولید استفاده کرده و پیش بینی می‌شود تا نیمه اردیبهشت مبارزه با سن مادر ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: با توجه به اینکه نسبت به سنوات گذشته بارش کمتری داشته ایم و میانگین دما یک تا یک و نیم درجه بیشتر بوده، اما تمام کشاورزان ترغیب شده اند که بتوانند بیشترین سطح مبارزه را علیه این آفت داشته باشند تا محصولی سالم و عاری از آفت زدگی تولید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.